چرا اسرائیل به تاسیسات ایران حمله نکرد؟

این کهنه کار مسائل جاسوسی وا منیتی در این مقاله اصلی ترین دلیل حمله نکردن اسرائیل به تاسیسات هسته ای کشورمان را ترس از شکست عنوان کرده است. به نوشته فریدمن یک حمله نظامی از سوی اسرائیل به ایران می توانست تبعات زیان باری برای اسرائیل داشته باشد که حکم شکست برای این رژیم تلقی …

این کهنه کار مسائل جاسوسی وا منیتی در این مقاله اصلی ترین دلیل حمله نکردن اسرائیل به تاسیسات هسته ای کشورمان را ترس از شکست عنوان کرده است.

به نوشته فریدمن یک حمله نظامی از سوی اسرائیل به ایران می توانست تبعات زیان باری برای اسرائیل داشته باشد که حکم شکست برای این رژیم تلقی می شد.

فرید من در این مقاله تشریح کرده است که اسرائیل باید حمله نظامی خود را مثل هر چیز دیگری در زندگی از دو زاوبه ارزیابی می کرد.  نخست اینکه پیامدهای شکست آن چیست. دوم تا چه اندازه احتمال شکست وجود دارد.

او سپس به شکست آمریکا در طبس اشاره کرده و نوشته است: به عنوان مثال شکست عملیات آمریکا برای نجات گروگان ها در سال ۱۹۸۰ را در نظر بگیرید. صرف نظر از هزینه های آشکار آن برای اسرائیلیها هزینه شکست در حمله به تاسیسات هسته ای بسیار سنگین خواهد بود.

رئیس موسسه استراتفور با تشریح اینکه یکی از سرمایه های راهبردی اسرائیل اعتماد عمومی به قابلیت نظامی اش است نوشت: یک شکست در حمله به ایران چهره اسرائیل را خدشه دار خواهد کرد حتی اگر توان نظامی ارتش دست نخورده باقی بماند. مهمتر از این همانند شکست آمریکا در عملیات ۱۹۸۰ جایگاه ایران را تقویت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا