نرخ تورم در مرداد ماه

بانک مرکزی، خلاصه نتايج به‌دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۰ را اعلام کرد. براساس این گزارش، شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در مردادماه ۱۳۹۴ به عدد۲۲۴.۴ رسيد که نسبت به ماه قبل۰.۱ درصد کاهش يافت. شاخص مذکور در مردادماه …

بانک مرکزی، خلاصه نتايج به‌دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۰ را اعلام کرد.

براساس این گزارش، شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در مردادماه ۱۳۹۴ به عدد۲۲۴.۴ رسيد که نسبت به ماه قبل۰.۱ درصد کاهش يافت. شاخص مذکور در مردادماه ۱۳۹۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۲.۶ درصد افزايش داشته است.

در همین حال، نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به مردادماه ۱۳۹۴ نسبت به دوازده ماه منتهي به مردادماه ۱۳۹۳ معادل ۱۵.۴ درصد است.

ضمناً خلاصه نتايج شاخص مردادماه ۱۳۹۴ در دوازده گروه‌ اصلي و ضرايب اهميت گروه‌هاي اصلي شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در ۸۰ سال گذشته، مربوط به سال‌هاي پايه ۱۳۱۵، ۱۳۳۸، ۱۳۴۸، ۱۳۵۳، ۱۳۶۱، ۱۳۶۹، ۱۳۷۶، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۰ را در اینجا مشاهده کنید.

مرکز آمار ایران، نرخ تورم شهری در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه سال ۹۴ را ۱۳.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۱۱.۵ درصد اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا