جدال ستارگان مستطیل سبز برای کمک به بیماران

هاشمی‌نسب از تجدید خاطرات می گوید ما در این روزها در کنار یکدیگر ناهار خورده و صحبت کرده و به روزهای دور اندیشیده‌ایم. هر کس از طرف ما به میدان برود، شرایط حریف بهتر از ما نشان می‌دهد، زیرا اغلب آنها شرایط بدنی‌شان را بهتر از ما حفظ کرده‌اند و در نتیجه سلاح اصلی ما …

هاشمی‌نسب از تجدید خاطرات می گوید

ما در این روزها در کنار یکدیگر ناهار خورده و صحبت کرده و به روزهای دور اندیشیده‌ایم. هر کس از طرف ما به میدان برود، شرایط حریف بهتر از ما نشان می‌دهد، زیرا اغلب آنها شرایط بدنی‌شان را بهتر از ما حفظ کرده‌اند و در نتیجه سلاح اصلی ما برای مسابقه روز جمعه، تجربه بیشترمان است.
ما ایرانی‌ها همیشه به غیرت خود که در روزهای سخت به نجات‌مان می‌آید نیز تکیه کرده‌ایم و این بار نیز همین طور است. بازی کردن برای تیمی که مربیگری‌اش با علی پروین است، برای من به معنای تجدید تمامی خاطرات گذشته است.

فردا می‌تواند روزی خاطره‌ساز برای فوتبال ایران باشد. قرار است عصر روز جمعه تیم‌های منتخب ستاره‌های پیشین فوتبال ایران و جهان در چارچوب دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی روبه‌روی یکدیگر بایستند و درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه و بویژه کمک به بیماران مبتلا به «MS» شود. یک لیست پرطمطراق از ستاره‌های سابق فوتبال جهان در راه تهران‌اند که در ساعات پیش‌رو یک به یک در فرودگاه تهران به زمین خواهند نشست. آنها عبارتند از میشل سالگادو مدافع راست اسپانیایی، روبرتو کارلوس مدافع چپ برزیل، لوییس فیگو مهاجم پرتغالی، ادگار داویدز هافبک هلندی، فرناندو هی‌یرو مدافع وسط اسپانیایی، بودو ایلگنر دروازه‌بان آلمانی، فرناندو کوتو مدافع وسط پرتغالی، مارسل دسایی مدافع وسط فرانسوی، کریستین کارمبئو هافبک وسط فرانسوی، پاتریک کلایورت مهاجم هلندی، گایزکا مندی‌یتا هافبک آزاد اسپانیایی، باری لیت‌مانن هافبک – مهاجم فنلاندی، ویتور بایا دروازه‌بان پرتغالی، پدرو پائولتا هافبک پرتغالی و همچنین ژواکین رومئو، جیمی پدرو لوپز، خاویر گارسیا و دیوید کاپ‌دویا. احتمال حضور گری لینه‌کر انگلیسی و فابیو کاناوارو مدافع وسط ایتالیایی هم در این مسابقه وجود دارد اما در صورت نیامدن شماری از آنها به تهران نیز فردا هیچ‌کس کمبود ستارگان را احساس نخواهد کرد، زیرا آنها که می‌آیند، نمایندگان بارز چند نسل هستند و می‌توانند جای خالی نیامده‌ها را پر کنند. در آن سوی میدان نیز ایرانی‌هایی داریم که هر یک از بزرگان نسل خود بوده و مردم با آنها خاطره‌ها دارند. از نامجومطلق و زرینچه گرفته تا عابدزاده، نوازی، عزیزی، کریمی، باقری و هاشمی‌نسب. معدودی از آنها آنقدر ترکه‌ای و آماده‌اند که به قول علی پروین همین حالا هم می‌توانند در لیگ برتر توپ بزنند و کریمی و هاشمی‌نسب از آن جمله‌اند. شاید بر این اساس شاهد برخی تقابل‌ها و رویارویی‌های جالب نیز بین ستاره‌های دو تیم باشیم. مثلاً زرینچه مأمور مهار کارلوس شود، فیگو به جان هاشمی‌نسب بیفتد (یا قضیه برعکس شود!) و کریمی و خداداد روبه‌روی داویدز و کارمبئو بایستند. تقابل مهاجمان ایران به سرکردگی «جادوگر» با مدافعان وسط تیم جهان که لابد کاناوارو و دسایی در دقایقی از مسابقه آن را شکل خواهند داد نیز از جذابیت‌های این مسابقه است. آنچه درباره آن تردید کمتری وجود دارد، مصاحبه مطبوعاتی‌ای است که برای کارلوس و سالگادو ترتیب داده شده و قرار است ساعت ۱۴ امروز (پنجشنبه) در برج میلاد برگزار شود و آنها در این مکان پاسخگوی سؤالات رسانه‌ها باشند و همه چیز را مهیای مسابقه روز جمعه کنند، دیداری که خاطره‌ها را تجدید و زیبایی‌ها را بیشتر خواهد کرد. عواملی که پایه‌های تشکیل‌دهنده ورزش به طور اعم و فوتبال به طور اخص بوده است و مسابقه روز جمعه محلی برای بروز مجدد آنها است و چه چیزی از این زیباتر که عایدی اصلی این مسابقه برای بیمارانی است که ورزش و مسابقات ورزشی باید پایه‌ای برای کمک به آنها و بهبودی شرایط‌شان باشد و خوشبختانه بارها بوده است.
تمرین در راه‌آهن
عصر دیروز جلسه تمرینی تیم منتخب ستاره‌های فوتبال ایران در ورزشگاه راه‌آهن واقع در شهرک اکباتان انجام شد و لشکر علی پروین دوباره مقابل چشم‌های او رژه رفتند! حرف اکثر ستاره‌ها طی هفته جاری یادآوری خاطرات قدیمی بوده است. موقعی که قرمزها زیر نظر «سلطان» در ورزشگاه کارگران تمرین می‌کردند و استقلال نیز با امثال پورحیدری برای نبردهای بزرگی خیز بر‌می‌داشت ولی خوشبختانه در تیم منتخب غیر از سرخابی‌ها نیز نفراتی دیده می‌شوند. آخرین نمونه دیدار پیشکسوتان ایران و جهان باخت ۱-۳ پرسپولیسی‌ها برابر آث.‌میلان در سال ۱۳۹۳ بود ولی پروین امیدوار است این‌بار که تیم ملی سابق به میدان می‌آید، اوضاع بهتر باشد. این امیدی است که شاگردان موقتی او نیز دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا