تمام قطارهای این کشور با برق بادی حرکت می کنند

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مهر، دولت هلند در تلاش است تا نه تنها سرعت قطارهایش از سرعت باد کمتر نشود بلکه از این پدیده طبیعی به عنوان منبع تأمین کننده انرژی مورد نیاز قطارها نیز استفاده کند. این چشم انداز قرار است تا سال ۲۰۱۸ محقق شود. بر اساس پروژه …

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مهر، دولت هلند در تلاش است تا نه تنها سرعت قطارهایش از سرعت باد کمتر نشود بلکه از این پدیده طبیعی به عنوان منبع تأمین کننده انرژی مورد نیاز قطارها نیز استفاده کند. این چشم انداز قرار است تا سال ۲۰۱۸ محقق شود.

بر اساس پروژه ای که در سال گذشته امضا شده و از امسال نیز وارد فاز عملیاتی شده است نیمی از قطارهای برقی هلند انرژی مورد نیاز خود را از توربین های بادی کسب می کنند. اما قرار است طی سه سال آینده این میزان افزایش چشمگیری پیدا کند زیرا شرکتهای تولید کننده برق به روش بادی و شرکتهای ارایه کننده خدمات ریلی در هلند توافق کرده اند که تا سال ۲۰۱۸ تمام قطارهای این کشور با برق تولید شده توسط توربین های بادی حرکت کنند.

قرار است از برق تولید شده در مزارع بادی هلند و همچنین بلژیک و چند کشور منطقه اسکاندیناوی برای راه اندازی قطارهای سرزمین لاله ها استفاده شود.

تا پیش از آغاز این پروژه در اوایل سال جاری میلادی، شرکتهای ریلی هلند که روزانه ۱.۲ میلیون مسافر را جابجا می کنند، روزانه۵۵۰ کیلوتن دی اکسید کربن تولید و روانه جو زمین می کردند اما حالا اوضاع کاملا دگرگون شده است.

دولت هلند امیدوار است که رقم ۵۵۰ کیلوتن دی اکسید کربن را به صفر برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا