ملوان ۰ – گسترش ۱؛ شکست در انزلی پس از ۲۹۲ روز

اولین دیدار هفته پنجم لیگ برتر در ورزشگاه تختی انزلی بین دو تیم ملوان و گسترش فولاد تبریز در زیر بارش شدید باران برگزار شد که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گسترش فولاد تبریز پایان رسید. هفته پنجم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه تختی بندرانزلی، تماشاگر: ۳۵۰۰ نفر داور: محسن قهرمانی کمک …

اولین دیدار هفته پنجم لیگ برتر در ورزشگاه تختی انزلی بین دو تیم ملوان و گسترش فولاد تبریز در زیر بارش شدید باران برگزار شد که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گسترش فولاد تبریز پایان رسید.

هفته پنجم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه تختی بندرانزلی، تماشاگر: ۳۵۰۰ نفر
داور: محسن قهرمانی کمک ها: حسن ظهیری، حسین رحیمی پور

اخطار:
دقیقه ۶۷ – نظامی پور و  دقیقه ۷۷ – شهرام گودرزی و دقیقه ۸۸ – محمدامین درویشی و دقیقه ۹۰ – گئورگ گئورگیف از گسترش فولاد،

ملوان بندرانزلی: پاشنکو،حسین ماهینی،عزت الله پورغاز،حسین کنعانی،عزیز معبودی (۸۰ – احمد آهی)، سعید یوسف زاده(۳۷- جلال رافخایی)، مازیار زارع، پژمان نوری، آرش افشین، فرزاد حاتمی و محمد نزهتی(۵۸ – رضا درویشی)
سرمربی: حمید استیلی

گسترش فولاد تبریز: گئورگی گئورگیف، سید امید نظامی پور، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، مهدی کیانی، علیرضا لطیفی(۶۸ – امیر کریمی)، شهرام گودرزی(۸۱ – سیدمحسن حسینی)، داریوش شجاعیان و سعید دقیقی (۶۵ – محمدامین درویشی)
سرمربی: فراز کمالوند

شرح بازی:
انزلی چی ها پس از ۲۹۲ روز شکست ناپذیری در خانه، بالاخره تسلیم حریف خود شدند و نتیجه بازی خانگی را از دست دادند.
نیمه اول این بازی در حالی انجام شد که باران شدیدی در ورزشگاه شروع به باریدن گرفته بود و دقایق زیادی بازی دو تیم را نیز تحت تاثیر قرار داده بود. البته انزلی چی ها خیلی سریع و در دقیقه دوم این بازی و بر اثر یک فرار، دروازه خود را باز شده دیدند و از آن به بعد میل به باز کردن دروازه حریف داشتند و تا پایان نیمه اول نیز دو بار موفق به این کار شدند اما هر دو گل توسط داور این بازی مردود اعلام شد.
ملوانی ها در نیمه اول فشار زیادی روی دروازه گسترش آوردند و بیشتر روی ارسال های پژمان نوری خطرات زیادی روی دروازه حریف شان ایجاد کردند و حتی پس از مصدومیت یوسف زاده سومین مهاجم خود را نیز وارد بازی کردند اما در نهایت و تا پایان نیمه اول نتوانستند کاری از پیش ببرند تا این نیمه را بازنده به رختکن بروند.
در نیمه دوم نیز بازی با میدان داری ملوانی ها آغاز شد و مانند نیمه اول این انزلی چی ها بودند که عطش شدیدی برای بازکردن دروازه حریف داشتند و البته گسترشی ها نیز در دقایق مختلف این نیمه علاوه بر نیم نگاهی که دروازه ملوانی ها داشتند سعی کردند با دفاع چند لایه خود مانع از گلزنی حریف شدند که در آن موفق بودند. شرایط جوی حاکم نیز ملوانی ها را مجبور کرده بود که به بازی مستقیم و همچنین گلزنی از روی ارسال های بلند بیاورند اما آنها نتوانستند از این حربه خود استفاده ببرند.
در نهایت گسترشی ها با گل دقیقه دوم خود و البته با کمک شرایط جوی ورزشگاه دومین پیروزی پیاپی خود را به دست بیاورند و با سه امتیاز شیرین انزلی را به مقصد تبریز ترک کنند.


شرح گل:
۰ – ۱ (گسترش فولاد، شهرام گودرزی، دقیقه ۲) پرتاب اوت گسترشی ها بعد از تاثیر بازیکنان ملوان، به گودرزی رسید و در کورسی مدافع دیگر انزلی چی ها را جا گذاشت و پس از تک به تک شدن با پاشنکو، توپ را به گوشه دروازه وی فرستاد.

دقایق حساس:
دقیقه ۴ – حمله سریع ملوانان روی دروازه گسترشی ها دقایقی پس از گل حریف انجام گرفت و آرش افشین پس از دریبل دروازه بان حریف توپ را به سمت دروازه این تیم فرستاد اما مرتضی اسدی این توپ را از روی خط برگرداند.
دقیقه ۲۳ – سانتر پژمان نوری از روی یک ضربه ایستگاهی، در محوطه جریمه گسترشی ها با ضربه سر زارع دروازه حریف را با خطر روبرو کرد، این توپ از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۲۳ – سانتر پژمان نوری از روی یک ضربه ایستگاهی، در محوطه جریمه گسترشی ها با ضربه سر زارع دروازه حریف را با خطر روبرو کرد، این توپ از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۳۰ – باز هم ارسال پژمان روی دروازه گئورگیف با ضربه سر زارع بازهم موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف بوجود آورد اما این توپ نیز راهی خارج از زمین شد.
دقیقه ۴۴ – پاسکاری و هجوم ملوانی ها موقعیت خوبی را برای حاتمی ایجاد کرد اما ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه گسترش بیرون رفت.
دقیقه ۴۶ – شوت روپای حاتمی از پشت محوطه جریمه اولین خطر را در نیمه دوم روی دروازه گسترش به وجود آورد.
دقیقه ۵۰ – شوت زیبای کیانی از پشت محوطه جریمه ملوانی ها را پاشنکو با عکس العملی دیدنی به کرنر فرستاد.
دقیقه ۶۵ – ضربه حاتمی از زاویه بسته با واکنش به موقع گئورگیف به کرنر رفت تا این فرصت نیز برای ملوانی ها اثری نداشته باشد.
دقیقه ۷۱ – حرکت خطرناک کیانی با پاس رو به بیرون وی در محوطه جریمه ملوانی ها ادامه یافت اما مهاجم گسترش در حالی که می توانست با ضربه ای دروازه ملوان را باز کند بی دقتی کرد تا این موقعیت از دست گسترشی ها برود.
دقیقه ۹۳ – آرش افشین در آخرین دقیقه وقت های تلف شده این بازی نیز نتوانست کاری را از پیش ببرد و ضربه وی را گئورگیف مهار کرد.

بهترین بازیکن:
به دلیل شرایطی که در این بازی وجود داشت شاید بتوان شهرام گودرزی را به دلیل گل سه امتیازی گسترشی ها به عنوان بهترین بازیکن زمین دانست، البته باید از مهدی کیانی نیز نام برد که هم در ایجاد تک حمله های روی دروازه ملوان موثر بود و در فاز دفاعی به کمک تیمش می آمد.

حاشیه:
*باران شدیدی که در انزلی از امروز شروع به باریدن گرفته بود و قبل از آغاز بازی قطع شده بود پس از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی مجددا شروع به باریدن گرفت و شدت این بارش به قدری بود که هر لحظه احتمال قطع بازی می رفت.

اتفاق ویژه:
بارش باران سنگین و شرایط جوی که در انزلی به وجود آمده بود را می توان ویژه ترین اتفاق این بازی دانست. بارانی که چند ساعت قبل از آغاز بازی قطع شده بود با شروع بازی باز هم شروع شد و تا پایان این دیدار به شدت ادامه داشت و البته تاثیر منفی نیز روی کیفیت بازی دو تیم از خود به جا گذاشته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا