رئال مادرید، اسیر در هزارتوی گنگ رافا بنیتس

بنیتس ترکیب رئال مادرید را با قراردادن گرت بیل در میانه زمین دگرگون کرد و هدف او از این کار، استفاده از حداکثر توانایی های ستاره ولزی بود. بنا بر دلایلی که فقط بنیتس می داند، او معتقد است که بیل در میانه زمین بهتر از خط حمله جواب می دهد اما در عمل، این …

بنیتس ترکیب رئال مادرید را با قراردادن گرت بیل در میانه زمین دگرگون کرد و هدف او از این کار، استفاده از حداکثر توانایی های ستاره ولزی بود. بنا بر دلایلی که فقط بنیتس می داند، او معتقد است که بیل در میانه زمین بهتر از خط حمله جواب می دهد اما در عمل، این بازی رئال مادرید بود که بخصوص در نیمه اول دیدار برابر خیخون ویران شد.

بیش از همه این خسه بود که تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفت. ایسکو و رونالدو نیز کم و بیش نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند. این مساله باعث شد که خیخون در نیمه اول، بازی تقریبا پایاپایی را با رئال مادرید به نمایش بگذارد و سیستم دفاعی خود را بهتر از همیشه در زمین پیاده کند.

بیل که پشت سر خسه، ایسکو و رونالدو بازی می کرد، تقریبا نتوانست با هیچکدام از این بازیکنان هماهنگ شود. او  خودش نیز در پست جدیدش گیچ و سردرگم به نظر می آمد. بیل با ایسکو نتوانست یک زوج خوب را در قسمت راست زمین تشکیل دهد، با خسه نیز اکثر اوقات دچار ناهماهنگی می شد و این دو تقریبا دور از یکدیگر بودند.

می توان گفت که رئال مادرید در غیاب بنزما، بدون یک مهاجم نوک با خصوصیات یک شماره ۹ واقعی بازی کرد. با این اوصاف مشخص نیست که دلیل این همه اصرار به جذب داوید دخیا در پست دروازه بانی برای چیست وقتی به وضوح مشخص است که رئال هیچ جایگزین مناسبی برای بنزما ندارد و نیاز به جذب یک مهاجم شاخص کاملا احساس می شود.

نیمکت نشینی عجیب خامس رودریگز

خامس رودریگز هم یکی دیگر از غرق شدگان در هزارتوی رافا بنیتس در برابر خیخون بود. هنوز مشخص نیست که بنیتس چرا و به چه علت خامس را یک نیمه روی نیمکت نشاند. بازیکنی که در اردوی پیش فصل رئال مادرید یکی از موثرترین بازیکنان بود و فصل گذشته نیز بی شک ستاره اول خط میانی رئال به حساب می آمد.با این حال وقتی ترکیب اولیه رئال برابر خیخون اعلام شد، نام خامس رودریگز مشاهده نمی شد.

خامس وقتی از نیمه دوم وارد زمین شد، شیوه بازی رئال نیز متحول شد و شکل بهتری به خود گرفت. ستاره کلمبیایی دو بار یه سمت دروازه خیخون شوتزنی کرد و در ۴۰ دقیقه حضورش در زمین، ۳۰ پاس درست نیز به هم تیمی های خود داد. با ورود خامس، رونالدو تقریبا به یک مهاجم نوک تبدیل شد و از بدشانسی او بود که دروازه بان خیخون در بهترین روز فوتبالی اش قرار داشت و تمام ضربات او را با مهارتی حیرت انگیز مهار می کرد.

ایسکو و جانشینش کواچیچ نیز به کناره های زمین متمایل شدند.با این حال گرت بیل همچنان در میانه زمین باقی ماند و به خط حمله منتقل نشد؛ در حالیکه طبیعی تر این بود که بیل به جای ایسکو به کناره های زمین می رفت و ایسکو به پست اصلی اش در میانه زمین باز می گشت.

بازی برابر خیخون یک نکته دیگر را نیز برای همه روشن کرد و آن اینکه دانیلو، خرید ۳۵ میلیون یورویی رئال هیچ برتری خاصی به کارواخال ندارد. او تند و شتابزده بازی می کرد و نتیجه همین عجول بودن، ۹ پاس اشتباهش در بازی بود. او نفوذهای خوبی هم نداشت و عجیب بود که کارواخال تنها ۷ دقیقه به پایان بازی وارد زمین شد.

به نظر می رسد که این رئال مادرید برای تبدیل شدن به یک تیم کامل و ترسناک، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. نتیجه تاکتیک عجیب بنیتس در بازی برابر خیخون، تبدیل شدن رئال از یک ماشین گلزنی، به یک تیم شتابزده و مضطرب بود. تیمی که از زدن گل به یک تیم تازه صعود کرده به لالیگا نیز عاجز ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا