داعشی‌ها در پی یافتن طلا در تدمر

اداره کل آثار باستانی و موزه های سوریه درگزارشی خاطرنشان کرد، پس از سلطه داعش بر شهر تاریخی تدمر، حفاری برای یافتن طلا آغاز شده و مجوزهایی برای حفاری غیر قانونی برای دست یافتن بر گنجینه های این شهر نیز صادر شده است. “مامون عبدالکریم” مدیر کل آثار باستانی سوریه در گفت وگویی که رویترز …

اداره کل آثار باستانی و موزه های سوریه درگزارشی خاطرنشان کرد، پس از سلطه داعش بر شهر تاریخی تدمر، حفاری برای یافتن طلا آغاز شده و مجوزهایی برای حفاری غیر قانونی برای دست یافتن بر گنجینه های این شهر نیز صادر شده است.

“مامون عبدالکریم” مدیر کل آثار باستانی سوریه در گفت وگویی که رویترز آن را منتشر کرد، گفت: گروه تندروی داعش روز یکشنبه (اول شهریور ماه) معبد «بعل شمین» یکی از مهم ترین مکانهای شهر باستانی تدمر سوریه را منفجر کردند.

وی افزود: افراد تندرو حفاری‌هایی را برای یافتن طلا آغاز کرده و مجوزهایی برای حفاری های غیر قانونی به منظور یافتن گنج های این شهر صادر کرده اند.

داعش، که بر بخش های زیادی از سوریه و عراق تسلط دارد و شمار زیادی از آثار باستانی شهر تاریخی تدمر را نیز درماه مه تخریب کرد، اولین باری است که آثار باستانی مربوط به دوره روم را تخریب می کند.

افراد مسلح داعش یک هفته پیش نیز «خالد اسعد،» باستان شناس مشهور ۸۲ ساله سوری، را که به مدت ۵۰ سال مدیر آثار تاریخی شهر تدمر بود، پس از بازداشت و بازجویی اعدام کردند.

مسوولان سوریه پیش از تسلط داعش بر این شهر اعلام کردند صدها مجسمه باستانی را از بیم تخریب توسط افراد مسلح تندرو به مکان دیگری منتقل کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا