کلاهبرداري از طريق بي تالک

رئيس پليس فتا فارس با بيان اين خبر گفت: جوان ۳۰ ساله شيرازي با ارائه مرجوعه قضائي مدعي شد از طريق شبکه اجتماعي بي تالک با دختري آشنا مي شود که خانواده اش در ايران نبوده و با عمويش در يكي ديگر از استان هاي كشور زندگي مي کند. سرهنگ سيد موسي حسيني تصريح كرد: …

رئيس پليس فتا فارس با بيان اين خبر گفت: جوان ۳۰ ساله شيرازي با ارائه مرجوعه قضائي مدعي شد از طريق شبکه اجتماعي بي تالک با دختري آشنا مي شود که خانواده اش در ايران نبوده و با عمويش در يكي ديگر از استان هاي كشور زندگي مي کند.

سرهنگ سيد موسي حسيني تصريح كرد: شاكي در ادامه اظهارات خود بيان كرد كه با ارسال تصاوير شخصي اين دوستي اينترنتي نزديک تر شده و قرار مي شود مراسم خواستگاري با حضور خانواده ها در شيراز جنبه رسمي به خود بگيرد.

وي افزود: روز مراسم خواستگاري دختر مورد نظر با ارسال پيامي ادعا مي کند خودرو عمويش در جاده خراب شده و براي تسويه حساب تعميرگاه به مبلغ شش ميليون ريال نيازمند است.

اين مقام انتظامي گفت: شاكي نيز مبلغ خواسته شده را واريز مي نمايد اما پس از آن تنها پل ارتباطي آنها که شبکه اجتماعي بي تالک بوده است، توسط خانم جوان مسدود مي گردد.

رئيس پليس فتا فارس گفت: با تشکيل پرونده کارشناسان پليس فتا اقدامات خود را جهت شناسايي متهم آغاز و در نهايت با بررسي هاي فني و تخصصي متهم که مرد جواني ۲۹ ساله بود را شناسايي و دستگير كردند .

سرهنگ حسيني افزود: در تحقيقات مشخص شد متهم با پرسه زدن در شبکه هاي اجتماعي و با استفاده از مهندسي اجتماعي قربانيان ديگري نيز داشته است که با وعده هاي مختلف آن ها را فريب داده است.

وي گفت:  متهم در پايان انگيزه خود را از اين عمل مجرمانه سرگرمي عنوان کرده که با دريافت تصاوير مختلف از خانم هاي جوان در فضاي سايبري اقدام به کلاهبرداري مي كرده است.

دکمه بازگشت به بالا