عملیات ویژه پلیس برای بازداشت زورگیران

سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر امروز با حضور در مقر پلیس آگاهی پایتخت و در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای اجرای طرح جدید امنیت و آرامش در سطح پایتخت، مرحله دیگری از طرح برخورد با سارقان خرد در دستورکار پلیس قرار گرفته است، براین اساس ۷۴ سارق که اقدام به زورگیری، سرقت به عنف و سرقت …

سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر امروز با حضور در مقر پلیس آگاهی پایتخت و در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای اجرای طرح جدید امنیت و آرامش در سطح پایتخت، مرحله دیگری از طرح برخورد با سارقان خرد در دستورکار پلیس قرار گرفته است، براین اساس ۷۴ سارق که اقدام به زورگیری، سرقت به عنف و سرقت از منازل کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این سارقان در قالب ۱۲ باند شامل پنج باند سرقت به عنف، شش باند زورگیری و یک باند سرقت از منازل فعالیت می‌کردند، گفت: برخی از این سارقان با استفاده از سلاح سرد و حتی گرم، اقدام به سرقت و زورگیری می‌کردند. همچنین در عملیاتی که شب گذشته برای دستگیری اعضای یکی از باندها در پاتوقشان صورت گرفت، یکی از سارقان قصد شلیک به سمت مامور پلیس را داشت که خوشبختانه گلوله در اسلحه گیر کرده و به سمت مامور ما شلیک نشد، ضمن اینکه این فرد در پی شلیک ماموران پلیس دچار مصدومیت شده و هم اکنون در بیمارستان است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در حال حاضر این متهمان تحت بازجویی قرار دارند، درباره رده سنی آنان به ایسنا گفت: اغلب این افراد کم سن و سال هستند در این راستا به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم نظارت بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند تا در سنین پایین به دلیل ارتکاب جرایم اینچنینی دستگیر و روانه زندان نشوند.

به گفته ساجدی‌نیا ، همکاری های خوبی با قوه قضاییه برای برخورد با این سارقان انجام شده و مجازات‌های تنبیه‌کننده‌ای برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته ساجدی نیا، کیف‌قاپی و موبایل قاپی از عمده‌ترین جرایم ارتکابی از سوی دستگیرشدگان است، برخی از آنان با سوار شدن روی موتور با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند.

رییس پلیس پایتخت از مالباختگان خواست برای شناسایی متهمان و همچنین عواملشان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

ساجدی‌نیا درخصوص حوزه فعالیت این افراد نیز به ایسنا گفت: دستگیرشدگان در بخش‌های مختلف پایتخت اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کرده و مربوط به منطقه خاصی نیستند.

وی درباره سابقه کیفری دستگیرشدگان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تحقیقات به پایان نرسیده، به طور قطع نمی‌توان گفت که چند نفر از آنها سابقه‌دار هستند اما تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصدشان پیش از این حداقل یک بار دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه طرح‌های ما در سطح محلات پایتخت به ویژه در حوزه سرقت و پیگیری مطالبات مردمی در قالب طرح امنیت و آرامش ادامه دارد، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع سرقت در سطح پایتخت بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است.

ساجدی‌نیا درباره اجرای آیین دادسری کیفری جدید در سطح پلیس پایتخت نیز اظهار کرد: این موضوع تنها مربوط به پلیس تهران نیست و از زمان اجرای قانون در کل مجموعه پلیس در حال اجراست و مطابق قانون نیز اجرا می‌شود.

رییس پلیس پایتخت از شهروندان خواست گزارش‌های خود از ناامنی در محلات و مواردی از این دست را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و یقین داشته باشند که پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی خواهد کرد.

در نشست ظهر امروز سردار محمدیان رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز حضور داشت.

در میان اموال مکشوفه نیز بیش از ده‌ها گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، پوشاک، ساعت‌های عتیقه و… به چشم می‌خورد. همچنین چندین قبضه اسلحه نیز از سارقان کشف شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا