لاریجانی به بی قانونی متهم شد

احمد بخشایش اردستانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مردم‌سلاری ایران هرگز مورد تهدید عملی اسراییل و آمریکا قرار نمی‌گیرد و آنها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را به انفعال وادارند. وی ادامه داد: تنها پدیده‌ای که می‌تواند سرمایه اجتماعی ایران را متاثر کند، پدیده آقازاده‌هاست. باید به فساد این گروه فارغ از توجه …

احمد بخشایش اردستانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مردم‌سلاری ایران هرگز مورد تهدید عملی اسراییل و آمریکا قرار نمی‌گیرد و آنها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را به انفعال وادارند.

وی ادامه داد: تنها پدیده‌ای که می‌تواند سرمایه اجتماعی ایران را متاثر کند، پدیده آقازاده‌هاست. باید به فساد این گروه فارغ از توجه به نوع گرایش های سیاسی، چه چپ و راست رسیدگی نمود.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: ستاد مبارزه با مفاسد متشکل از سران قوا ناکارآمدی خود را در این ۳۵ سال به اثبات رسانده. باید از رسانه ها سود جست، همانطور که در غرب از رسانه ها برای مبارزه با فساد استفاده می‌کنند و رسانه‌ها رکن چهارم مردم سالاری دینی است.

بخشایش همچنین در تذکری به هیات رییسه و با تاکید بر در راس امور بودن مجلس تصریح کرد: گزاره در راس امور بودن مجلس باید تغییر کند و باید بگوییم رییس و نایب رییس مجلس در راس امور است. چرا که این آقایان غربالگری می‌کنند، استیضاح‌ها را اعلام وصول نمی‌کنند و آیین نامه داخلی مجلس در این باب واضح و شفاف است.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس خطاب به نمایندگان ادامه داد: قضیه استاندار فارس را مدنظر قرار دهید. وزیر کشور در روز رای اعتماد گفت که در نصب استانداران با نمایندگان مشاوره می‌کنم اما استاندار فارس منصوب شد و ۱۵ نماینده این استان استعفا کردند، استیضاح وزیر نیز رقم خورد و به آقای باهنر تحویل داده شد اما ایشان به مثابه رییس جمهور آمریکا و در نظام‌های ریاستی استیضاح را اعلام وصول نمی‌کند چرا که وزیر کشور را هم جناح خود می‌داند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: آقای رییس مجلس فکر نمی‌کنید حق و حقوق نمایندگان را ضایع می‌کنید؟ پاسخ شما در شب اول قبر چیست؟ استاندارهای دیگر همانند استان اصفهان پس از قضیه استاندار فارس به نمایندگان پاسخ و وقت نمی‌دهند. چه کسی مقصر است؟

وی در پایان گفت: مصلحت مجلس مهم است یا مصلحت خودتان؟ ملت ایران، رییس مجلس اجازه نمی‌دهد قانون رعایت شود. استیضاح حتما نباید رای بیاورد. استیضاح طلب شفاف سازی و حق مجلس است.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: درباره استیضاح باید بگویم در مواردی که همکاران استیضاحی را پیگیری کنند ما بر اساس آیین نامه بعد از اینکه متن استیضاح در هیات رییسه بررسی شود و متن از نظر ضوابط کامل بود آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌دهیم؛ البته اینطور نیست که با همکارانمان مذاکره نکنیم.

وی افزود: نهایتا اگر اراده نمایندگان بر استیضاح باشد بنا داریم آن را طبق آیین نامه به ارجاع دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا