پروژه هاب ماهواره ای ایران (هما) به بهره برداری رسید

در این مراسم که در سالن اجتماعات شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: شبکه ارتباطات متولی اصلی شبکه ارتباطی کشور و زمینه ساز توسعه دولت و کسب و کار الکترونیک است. محمود خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده طی …

در این مراسم که در سالن اجتماعات شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: شبکه ارتباطات متولی اصلی شبکه ارتباطی کشور و زمینه ساز توسعه دولت و کسب و کار الکترونیک است.
محمود خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو سال ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، افزود: احداث ۴۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری، افزایش ۲.۹ برابری ظرفیت شبکه انتقال، رشد ۳.۷ برابری شبکه IT و رشد ۴ برابری ترانزیت در ارتباطات بین الملل از جمله این اقدامات بوده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایران را کشوری حادثه خیز که مناطق خاص و غیرقابل دسترس زیادی در آن وجود دارد، دانست و افزود: هاب ماهواره ای می تواند از طریق امواج، با این مناطق ارتباط برقرار کند و این در حالی است که این پروژه که از ۱۲ سال پیش مقرر بود، اجرا شود با تلاش دولت تدبیر و امید به ثمر نشست.
شایان ذکر است پروژه هاب ماهواره ایران (هما) با اهداف اصلی بهینه سازی و ارتقای امکانات ماهواره ای، تامین نیازهای ارتباطی مشترکان خاص، امکان کمک رسانی به مناطق حادثه دیده، ارایه سروس به دور دست ترین نقاط کشور با برقراری ارتباطات به صورت صوت، دیتا و ویدئو به بهره برداری رسیده است.
طراحی، اجرا و پیاده سازی این پروژه بزرگ ملی از سوی متخصصان داخلی کشور در اوج تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی به انجام رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا