واعظی: شبکه ملی ارتباطات راه اندازی می شود

محمود واعظی روز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه هاب ماهواره ای ایران (هما) در سالن اجتماعات شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: برای مدت زیادی در کشور در حوزه ارتباطات کم کاری شده و آمارهای جهانی گویای همین مساله است که باید برای جبران عقب ماندگی تلاش کرد. وی با اشاره …

محمود واعظی روز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه هاب ماهواره ای ایران (هما) در سالن اجتماعات شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: برای مدت زیادی در کشور در حوزه ارتباطات کم کاری شده و آمارهای جهانی گویای همین مساله است که باید برای جبران عقب ماندگی تلاش کرد.
وی با اشاره به سطح بالای مطالعات و انتظارات مردم از حوزه ارتباطات، افزود: طی یک سال گذشته شاهد رشد حجم ترافیک در اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل هستیم که تداوم این مساله افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و حل بسیاری دیگر از مشکلات مردم را در پی خواهد داشت.
واعظی اضافه کرد: عملکرد یک سال گذشته به ما اطمینان می دهد که می توانیم به اهداف تعریف شده تا پایان دوره خدمت دولت تدبیر و امید دست یابیم.
وی با بیان اینکه به جد به دنبال راه اندازی شبکه ملی ارتباطات هستیم، خاطرنشان کرد: این دولت از ابتدا به این حوزه اهمیت داده و در ادامه مسیر توسعه حوزه نیازمند تداوم کمک های دولت و مجلس هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: دولت یازدهم معتقد است ICT پیشران توسعه است و هرچند این راهبرد با تاخیر انتخاب شده اما باید با کار جهادی از قافله جهانی عقب نمانیم.
وی ادامه داد: همچنین به دنبال راه اندازی و توسعه دولت الکترونیک(دولت همراه) هستیم تا با انجام سرمایه گذاری لازم همه مردم بتوانند امور خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند، هرچند تحقق این برنامه ها بدون مشارکت بالای بخش خصوصی و بدون برنامه ریزی زیرساختی امکانپذیر نیست.
واعظی گفت: در این راستا هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هر اندازه پهنای باند بخواهند در اختیارشان قرار خواهیم داد و برای انجام این کار آمادگی کامل داریم.
مقام عالی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: توسعه تلفن و اینترنت در اقصی نقاط مختلف کشور، مناطق محروم و مرزی در دستور کار و پس از آن توسعه تلفن همراه را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به پروژه عظیم هاب ماهواره ای ایران (هما) تصریح کرد: ایجاد ارتباط امن و پایدار و قطع نشدن ارتباطات هدف اصلی این پروژه است و به دنبال آن هستیم تا فیبر نوری، رادیو و ماهواره برای تداوم ارتباطات در خدمت یکدیگر باشند.
واعظی ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع تر دو ماهواره مخابراتی و پخش و ماهواره سنجش از راه دور در کشور راه اندازی شود که توانایی تحقق این مهم از سوی متخصصان داخلی وجود دارد.
وی در خاتمه با اشاره به توافقات ایران و گروه ۱+۵، خاطرنشان کرد: انجام این مهم عرصه جدیدی در روابط منطقه ای و بین المللی به روی ایران باز کرده و باید در راستای دستیابی به اهداف عالی حوزه ارتباطات با قیمت ارزان تر و تکنولوژی بهتر گام برداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا