رفتار دولت انگلیس در قبال ایران تغییر جهت پیدا کند

«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه کشورمان عصر دوشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی «علی لاریجانی» در دیدار فیلیپ هاموند ابراز امیدواری کرد: رویکرد جدید بریتانیا بر …

«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه کشورمان عصر دوشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی «علی لاریجانی» در دیدار فیلیپ هاموند ابراز امیدواری کرد: رویکرد جدید بریتانیا بر پایه احترام و منافع متقابل در جهت زدودن ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به سیاست های گذشته این کشور صورت گیرد.
لاریجانی اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره تغییر رویکرد دولت این کشور برای گشودن افق جدیدی در روابط با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مردم ایران نباید احساس کنند که رویکرد بریتانیا به آن ها غیردوستانه و مبهم است.
وی با انتقاد از برخی کشورهای غربی در اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا در زمینه موضوعات مهم همچون مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، حقوق بشر و اشغال خارجی خاطر نشان کرد: برخورد با مقوله تروریسم نباید تاکتیکی و صوری باشد و کسانی که تروریسم تکفیری را بوجود آوردند و تسلیح و حمایت کردند باید پاسخگوی سیاست های اشتباه خود باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای اخیر ایران با ۱+۵ گفت: درخصوص این توافق کمیته ویژه ای تشکیل شده که کار بررسی آن را بر عهده دارد و کمیسیون های تخصصی مجلس نیز در حال بررسی جداگانه موضوع هستند و باید منتظر بود تا نتایج بررسی ها مشخص شود.

**گام جدید در روابط ایارن و انگلیس
وزیر امورخارجه انگلیس در ادامه این دیدار با تشریح اهداف سفر خود به تهران، بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران را به منزله گام جدیدی در روابط و همکاری های دو کشور توصیف کرد.
فلیپ هاموند گفت: پس از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ زمینه های جدیدی برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی پدیدار شده است و دولت انگلیس تمایل دارد روابط خود را در زمینه های مورد علاقه طرفین گسترش دهد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوهای هسته ای گام های مناسبی برداشت و استنباط عمومی در جهان این است که تهران قصد دارد در جهت منافع مردم کشورش به بهبود و ارتقای مناسبات خود با کشورهای جهان در آینده بیاندیشد.
هاموند همچنین گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود براساس توافق وین احترام بگذارد و ما نیز به تعهدات خودمان در این زمینه عمل خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس با اذعان به وجوه پیشینه ذهنی منفی در میان مردم ایران در خصوص سیاست های کشورش در گذشته نیز گفت: نباید در گذشته متوقف ماند و در جهت منافع ملی باید رو به جلو حرکت کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های پارلمانی برای تسهیل گسترش مناسبات و همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم تکفیری داعش و قاچاق مواد مخدر خواستار گفت وگوهای بیشتر بین نمایندگان مجالس دو کشور شد.
وزیر امورخارجه انگلیس همکاری ایران با قدرت های جهانی در زمینه برقراری ثبات و آرامش در منطقه پرآشوب خاورمیانه را حائز کمال اهمیت دانست و افزود: ثبات و آرامش منطقه خاورمیانه محور آرامش و صلح جهانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا