القاعده بندر عدن یمن را گرفت

رود القاعده به این بندر در واقع بزرگ ترین دستاورد برای این گروه در شبه جزیره عربستان به شمار می رود. به گفته شهروندان یمنی، ده ها عضو القاعده با در دست داشتن اسلحه به راحتی در خیابان های عدن تردد می کنند و پرچم  های خود را بر روی ساختمان های اداری شهر بر …

رود القاعده به این بندر در واقع بزرگ ترین دستاورد برای این گروه در شبه جزیره عربستان به شمار می رود.
به گفته شهروندان یمنی، ده ها عضو القاعده با در دست داشتن اسلحه به راحتی در خیابان های عدن تردد می کنند و پرچم  های خود را بر روی ساختمان های اداری شهر بر افراشته اند.
عدن مهمترین و بزرگترین بندر یمن است.
براساس این گزارش، القاعده هم اکنون تنها کنترل تاسیسات بندری و ساختمان های نزدیک آن را در دست دارند اما فرودگاه و دیگر مراکز اداری مهم این شهر همچنان در کنترل نظامیان حامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور در تبعید یمن است. هادی هم اکنون در ریاض مستقر است.
ورود القاعده به این بندر در واقع بزرگ ترین دستاورد برای این گروه در شبه جزیره عربستان به شمار می رود.
شاخه القاعده در عربستان سعودی و یمن یکی از قوی ترین شاخه های القاعده در جهان است. القاعده هم اکنون بندر مکلای یمن را نیز در تصرف خود دارد.
یمن تا قبل از این در کنترل واحدهای نظامی حوثی ها و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن بود اما با حملات هوایی ائتلاف سعودی، نظامیان حامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن توانستند کنترل بندر عدن را به دست بگیرند.
رویترز نوشت: بعد از آغاز تشکیل ائتلاف سعودی و حملات هوایی و دریایی و زمینی آن به یمن، اعضای القاعده توانستند به راحتی در میان نظامیان جنبش جنوب یمن نفوذ کنند و برای خود مشروعیت نظامی کسب کنند. این مساله زمینه موفقیت آنها را در تسلط بر بندر عدن را فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا