گروه‌های خاک‌برسری در اینترنت

رضا ساکی به نظر درست است که بیشتر مردم در گروه‌های دوستی عضو هستند اما هر گروهی برای خودش زیرمجموعه‌هایی دارد که باید به آنها هم توجه کرد. این گروه‌ها در آمار وزارت رفاه نیامده است؛ چون کسی آنها را لو نمی‌دهد. بگذارید مثال بزنم. در ازای هر گروه خانوادگی و اداری و یا دوستانه …

رضا ساکی
به نظر درست است که بیشتر مردم در گروه‌های دوستی عضو هستند اما هر گروهی برای خودش زیرمجموعه‌هایی دارد که باید به آنها هم توجه کرد. این گروه‌ها در آمار وزارت رفاه نیامده است؛ چون کسی آنها را لو نمی‌دهد. بگذارید مثال بزنم. در ازای هر گروه خانوادگی و اداری و یا دوستانه در تلگرام، یک گروه مردانه، یک گروه زنانه و دو گروه مثبت هجده وجود دارد. یعنی زن و مرد با هم در گروه اصلی هستند اما مردان یک گروه مردانه دارند که آنجا راحت فحش می‌دهند و زنان هم یک گروه دارند که در آنجا راحت هستند. همچنین آنهایی که در گروه‌های مردانه و زنانه احساس راحتی نمی‌کنند، یک گروه موازی مثبت هجده می‌زنند تا راحت‌تر باشند.

در تلگرام حتی گرو‌ه‌هایی با عنوان خاک‌برسری هم وجود دارد. اصلا برخی گروه‌ها را طوری نام‌گذاری می‌کنند که مشت آدم باز نشود. مثلا گروه‌ها را این طوری نام‌گذاری می‌کند: «تنهایی ببینید»، «هرگز روی لپ‌تاپ باز نکنید»، «مخصوص نصف‌شب». شما یقین داشته باشید اگر گروهی در تلگرام باشد به مدیریت خانم مدیرعامل شرکت و شش نفر آقایان هیئت‌مدیره، حتما گروه مردانه موازی آن جهت حضور با زیرشلواری در تلگرام وجود دارد.

من حتی به چشم خودم دیدم که گروهی بود به نام راز‌ بقا که کاربرانش عکس‌های زیبا از حیات‌ وحش به‌اشتراک می‌گذاشتند اما همان گروه یک راز بقای مثبت هجده هم داشت که جلوه‌های دیگری از راز بقا را به نمایش می‌گذاشت.

همچنین گروه‌هایی زیادی درباره علم در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند اما اغلب به شاخه‌های مشخصی از دانش اشاره می‌کنند. در این گروه‌ها اغلب فیلم‌های علمی با کیفیت بالا منتشر می‌شود و کاملا جنبه آموزشی دارد. برای استفاده از این گروه‌ها حتما باید هدفون بزنید و فقط پلی کنید نه دانلود.

باقی بقای‌تان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا