جریان انتصاب فرمانداران زن فعلا متوقف شد

شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: ما اولویت‌های حوزه زنان را شناسایی کردیم و گزارش‌های تفصیلی ما آماده است که در اولین جلسه برنامه ششم توسعه حول این محورها اقدام خواهیم کرد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصاب زنان در پستهای مدیریتی گفت: حرکت‌های خوبی برای …

شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: ما اولویت‌های حوزه زنان را شناسایی کردیم و گزارش‌های تفصیلی ما آماده است که در اولین جلسه برنامه ششم توسعه حول این محورها اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصاب زنان در پستهای مدیریتی گفت: حرکت‌های خوبی برای انتصاب زنان فرماندار آغاز شد که پس از مدتی متوقف ماند که اکنون به آن نمی پردازم اما در بخش مدیریت میانی انتصابات در حوزه بخشدار و دهیار ادامه دارد. در سطوح استاندار و وزیر هم که معمولا عنوان می کنند که نمی‌توان چنین ریسکی انجام داد. در دولت وزرایی انتخاب شدند که بین یک الی سه دوره سابقه وزارت داشتند و با توجه به شرایطی که دولت در آغاز داشت به زعم خودشان فرصتی برای آزمون و خطا نبود اما در پیش نویس سند اصلاح نظام اداری پیشنهاد شده که حداقل ده درصد در سال به مدیران زن اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شورای اداری استانها شاهد حضور زنان نیستیم، گفت: اما این مطالبه وجود دارد که زنان در بدنه تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با وعده رئیس جمهور برای تاسیس وزارت زنان گفت: این وعده در برنامه‌های مکتوب آقای روحانی وجود ندارد و ظاهرا در سخنرانی ایشان مطرح شده بود که در آن زمان بررسی های لازم صورت نگرفته بود که نشان دهد ساختار دولت در شرایطی است که امکان فربه شدن بیشتری ندارد. تفکیک بخش جوانان از ورزش نیز به همین علت منتفی شد. از طرف دیگر اکنون که همه وزارتخانه ها درحوزه زنان وظیفه دارند از وظیفه خود شانه خالی می کنند چه برسد به اینکه یک وزارتخانه متولی این مسئله شده باشد.

مولاوردی ادامه داد: از طرف دیگر وزارت زنان در صورتی می‌تواند تشکیل شود که بخش‌های دیگر برخی وزارتخانه‌ها همچون رفاه یا جوانان را نیز به همراه داشته باشد که در این شرایط بیم آن می‌رود که مسئله زنان تحت الشعاع مسائل دیگر قرار بگیرد. اگر واقع بینانه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که لازم نیست حتما وزارتخانه‌ای جدا برای زنان وجود داشته باشد چرا که دراین حالت هیات وزیران کوچکی باید تشکیل شود و در این وزارتخانه بخشهای مختلف همچون بهداشت، آموزش و … مجددا در نظر گرفته شود.

وی در مورد بیمه زنان خانه‌دار نیز اظهار کرد:این بیمه اصلا مربوط به دولت قبل نیست و در دولت سازندگی مطرح شده است و ما هم به دلیل مطالبه‌ای که در این حوزه وجود داشته آن را دنبال کردیم به هر صورت حتی اگر این لایحه تحقق پیدا کند، شامل همه زنان نخواهد شد و بخش محدودی را در بر می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا