اوباما نمی‌خواهد اردوغان را ببیند!

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اوایل اوت و در زمان بازگشت از سفر رسمی به اندونزی در جمع خبرنگاران گفت که وی احتمالا در زمان شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. وی در ادامه گفت که اگر فرصت دیدار فراهم …

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اوایل اوت و در زمان بازگشت از سفر رسمی به اندونزی در جمع خبرنگاران گفت که وی احتمالا در زمان شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی در ادامه گفت که اگر فرصت دیدار فراهم نشود، ماه اوت به واشنگتن سفر می‌کند تا اوباما را ببیند.

درخواست اردوغان برای دیدار با اوباما از طریق وزارت خارجه ترکیه به کاخ سفید ارسال شد اما آنها گفتند که برنامه کاری اوباما شلوغ است و وی وقتی برای دیدار ندارد. کاخ سفید در ادامه عنوان کرد که رهبران این دو کشور ممکن است بتوانند در نشست جی ۲۰ که اواسط نوامبر در آنتالیا برگزار می‌شوند، دیدار کنند.

پس از امتناع اوباما برای تعیین وقت دیدار با رئیس‌جمهوری ترکیه، انتظار می‌رود که احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به جای اردوغان در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

آخرین دیدار رهبران ترکیه و آمریکا در مه سال ۲۰۱۳ بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا