تعهد مشترک ایران و انگلیس علیه داعش

فیلیپ هاموند روز دوشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: گفت‌وگوهای خوبی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره امنیت منطقه‌یی داشتیم. او در ادامه نوشت: دو طرف به همکاری برای مقابله با داعش متعهد شدند. هاموند در پیامی دیگر تأیید کرد که یک هیأت تجاری از انگلیس برای رایزنی درباره فرصت‌های آتی …

فیلیپ هاموند روز دوشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: گفت‌وگوهای خوبی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره امنیت منطقه‌یی داشتیم.

او در ادامه نوشت: دو طرف به همکاری برای مقابله با داعش متعهد شدند.

هاموند در پیامی دیگر تأیید کرد که یک هیأت تجاری از انگلیس برای رایزنی درباره فرصت‌های آتی در ایران برای تجارت با انگلیس نیز به این کشور سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، سفارت لندن در تهران که از نوامبر سال ۲۰۱۱ تاکنون در پی ورود جمعی از دانشجویان ایرانی به این سفارت‌خانه تعطیل شده بود روز یک‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر امور خارجه انگلیس بازگشایی شد. هم‌زمان سفارت ایران در لندن نیز با حضور محمدحسن حبیب‌الله زاده، کاردار ایران و مهدی دانش یزدی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان بازگشایی شد.

از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ وزیر امور خارجه‌ای از انگلیس به ایران سفر نکرده بود.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس که در تهران به سر می‌برد عصر یک‌شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران گفت: ما سفارت را بازگشایی کردیم و این اولین قدم است که پیوندها را برای روابط بین مردم ایران و انگلیس تسهیل کنیم.

وی در پاسخ به خوش آمدگویی ظریف گفت:‌ واقعا خوشحالم که اولین وزیر خارجه انگلیس هستم که پس از سال ۲۰۰۳ به ایران می‌آید.

هاموند افزود: ما قرار است با ایران روابط اقتصادی گسترده‌ای داشته باشیم. البته در زمینه‌هایی نیز که اختلاف نظرات شدیدی داریم می‌توانیم گفت‌وگو کنیم و از کانال‌های جدید ایجاد شده مثل توافق برجام و بازگشایی سفارت دو کشور در زمینه‌هایی مثل مقابله با داعش، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و افزایش ثبات خاورمیانه همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که بتوانیم روابط اقتصادی طولانی و ماندگاری با ایران داشته باشیم.

وزیرامور خارجه انگلیس در ادامه نقش ایران در منطقه را کلیدی دانست و گفت:‌ ایران قدرت بزرگی است و اقتصاد بزرگی دارد. این اقتصاد می‌تواند سریع رشد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا