جذب ۵۰ هزار پلیس افتخاری در ناجا و تقویت کیفی و کمی ستاد‌های حفاظت اجتماعی

تسنیم: سرهنگ محمدرضا اکرمی در نشستی مشترک با حضور مدیر کل پیشگیری‌های مردمی قوه‌قضائیه، مدیر کل پیشگیری‌های قضایی و نماینده مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه در معاون پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: اواخر سال۱۳۹۱ آیین نامه  پلیس افتخاری با استناد به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون استخدامی ناجا توسط فرماندهی کل قوا ابلاغ شد که …

تسنیم: سرهنگ محمدرضا اکرمی در نشستی مشترک با حضور مدیر کل پیشگیری‌های مردمی قوه‌قضائیه، مدیر کل پیشگیری‌های قضایی و نماینده مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه در معاون پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: اواخر سال۱۳۹۱ آیین نامه  پلیس افتخاری با استناد به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون استخدامی ناجا توسط فرماندهی کل قوا ابلاغ شد که متعاقب آن تشکیلات اداری آن در ناجا راه اندازی و طبق آیین نامه مذکور اقدام به جذب پلیس افتخاری کردیم.

مدیر کل پلیس افتخاری ناجا ادامه داد: از زمان آغاز فعالیت پلیس افتخاری تاکنون، حدود ۵۰ هزار عضو افتخاری جذب ناجا شده‌اند. به این شکل که پس از اظهار تمایل آنها و احراز صلاحیت و گذراندن دوره های آموزشی ویژه، به عنوان عضو افتخاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند.

سرهنگ اکرمی توضیح داد: از میان افراد عضو شده، تعدادی عضو عادی و تعدادی نیز متخصص هستند که در زمینه های مختلف بویژه بخش مشاوره با نیروی انتظامی همکاری دارند.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین قاضوی مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه‌قضائیه با اشاره به ستادهای حفاظت اجتماعی اظهار کرد: ستادهای حفاظت اجتماعی در استفاده از ظرفیت مردمی پیشقدم شده  و از سال ۱۳۸۳ تا کنون از این ظرفیت استفاده کردیم.

مدیرکل پیشگیری های مردمی قوه قضاییه افزود: اعضای هسته های ستادهای حفاظت اجتماعی در دو بخش نیروهای عادی و نیروهای نخبگان در جهت کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با عنایت به توصیه مقام عالی دستگاه قضایی، در جهت توسعه کمی و کیفی این ستاد‌ها هستیم و برای این توسعه ضروری است با سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می کنند تعامل و همکاری داشته باشیم.

علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های قضایی قوه قضاییه نیز در این نشست تاکید کرد که پلیس افتخاری با استفاده از تسهیلات قانونی و با همکاری قوه قضاییه می‌تواند بیش از پیش در ماموریت های خود موفق باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا