پل توماس اندرسون هم مستند ساخت

براساس گزارش گروه ترجمه شبکه خبری فرهنگ و هنر، سال ۲۰۱۵ برای پل توماس اندرسون، سالی پر از فعالیت‌های عجیب و غافلگیرکننده بوده است. در ابتدای سال اعلام شد، او فیلمنامه‌ای براساس داستان پینوکیو برای کمپانی برادران وارنرز می‌نویسد و البته شایعاتی درباره‌ی اینکه کارگردانی این فیلم را خود او برعهده خواهد داشت شکل گرفت. …

براساس گزارش گروه ترجمه شبکه خبری فرهنگ و هنر، سال ۲۰۱۵ برای پل توماس اندرسون، سالی پر از فعالیت‌های عجیب و غافلگیرکننده بوده است. در ابتدای سال اعلام شد، او فیلمنامه‌ای براساس داستان پینوکیو برای کمپانی برادران وارنرز می‌نویسد و البته شایعاتی درباره‌ی اینکه کارگردانی این فیلم را خود او برعهده خواهد داشت شکل گرفت. سپس نماهنگی برای آلبوم جدید جوآنا نیوسام ساخت. و حالا او مستندی به نام «جونون» را کارگردانی کرده است که به عنوان یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی فیلم نیویورک معرفی شد.

این مستند درباره‌ی جانی گرینوود، نوازنده‌ی گیتار گروه ردیوهد است که آهنگساز سه فیلم اندرسون به نام‌های «خباثت ذاتی»، «مرشد» و «خون به پا خواهد شد» نیز بوده است. گرینوود در این مستند برای ضبط آلبوم جدیدش، به یک دژ متعلق به قرن پانزدهم در شمال غربی هند سفر می‌کند.

«جونون» را می‌توان در کنار دیگر مستندهایی جدیدی که درباره‌ی آثار هنرمندان توسط کارگردان‌های غیرمستندساز ساخته شده‌اند، قرار داد. کمتر از یک ماه پیش، کریستوفر نولان اعلام کرد که به طور پنهانی مستندی درباره‌ی برادران کِی ساخته است. در همین حال، مستند «دی‌پالما» به کارگردانی نوا بومباچ و جیک پالترو در جشنواره‌ی فیلم نیویورک به نمایش درخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا