جدیدترین خبرها از «پشت‌بام تهران»

مهر: زینب تقوایی تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» درباره موضوع و فضای این اثر که این روزها در حال تصویربرداری است گفت: «پشت بام تهران» یک ملودرام اجتماعی است و با توجه به اینکه مخاطب با آثار سعید نعمت الله نویسنده این کار آشناست و طرفداران خاص خود را هم دارد، این مجموعه هم …

مهر: زینب تقوایی تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» درباره موضوع و فضای این اثر که این روزها در حال تصویربرداری است گفت: «پشت بام تهران» یک ملودرام اجتماعی است و با توجه به اینکه مخاطب با آثار سعید نعمت الله نویسنده این کار آشناست و طرفداران خاص خود را هم دارد، این مجموعه هم با همان تم اجتماعی پیش می رود.
وی ادامه داد: یکی از تفاوت های این مجموعه با دیگر آثار وی این است که این بار کاری پر بازیگر داریم. ویژگی دیگر این اثر این است که مثل سایر کارهای نعمت الله از لوکیشن های خاص بهره گرفته است. در این اثر همچنین کنش بین بازیگران اصلی و روابط آنها بیشتر است.
تهیه کننده «پشت بام تهران» با اشاره به داستان هایی که در این اثر وجود دارد، اظهار کرد: این سریال یک خط اصلی دارد و در کنار آن داستانک های زیادی پیرامون هر یک از شخصیت ها و بازیگرها شکل می گیرد بنابراین در هم تنیده شدن و روابطی که بین این افراد شکل می گیرد داستان ها، قصه ها و لحظات جالبی را پیش می آورد.
از اعتیاد و ناخلف بودن جوان گرفته تا ازدواج، عشق و امید
این تهیه کننده در پاسخ به موضوعاتی که در این سریال مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: اتفاقات در این سریال همان مسایل زندگی شخصیت های مختلف سریال است که با توجه به ارتباط شخصیت ها به یکدیگر گره می خورد. با این حال ما در این کار پکیج کاملی از موضوعات را داریم؛ از بحث اعتیاد و ناخلف بودن جوان گرفته تا بحث ازدواج، عشق و امید.
تهیه کننده سریال «دودکش» در واکنش به اینکه گاهی سریال های اجتماعی فضایی سرد و تلخ دارند، اظهار کرد: مخاطب معمولا با کاری ارتباط برقرار می کند که آن را از جنس خودش ببیند و رئال و واقعی باشد. وقتی بخشی از زندگی یا اجتماع خود را در اثری ببیند بهتر آن را می پذیرد و این می طلبد که شما واقعیت ها را بیان کنید. زندگی در جامعه امروز ترکیبی از شادی ها و غم هاست و ما نمی توانیم فقط شادی ها را نمایش دهیم. در این کار هم تلاش شده است این دو را با هم داشته باشیم و همانطور که گفتم اگر بحث اعتیاد و تلخی های آن را داریم از طرف دیگر بحث عشق و امید و ازدواج را هم داریم. اینها رویدادهایی است که در زندگی همه افراد است و نمی توان آنها را نادیده گرفت.
حضور کارشناسان مختلف در سریال
وی با اشاره به سختی هایی که به طور طبیعی در زندگی مردم وجود دارد، بیان کرد: امروز مشکلات زندگی حتی در زمینه ازدواج جزو زندگی انسان ها نه تنها در ایران بلکه در جهان شده است. تمام آثار هنری هم با روح کلی که بر فضای جامعه حاکم است ارتباط دارد و ما نمی توانیم از یک فضای آرمانگرایانه و مدینه فاضله سخن بگوییم. باید واقع گرا بود نه آنقدر تلخی ها را پررنگ کنیم و نه اینکه فضای شاد و تعریف و تمجیدهای غیر واقعی داشته باشیم.
تهیه کننده سریال «مدینه» با اشاره به بهره گرفتن از کارشناسان مختلف در سریال «پشت بام تهران» عنوان کرد: ما در این سریال کارشناس های مختلفی در حوزه حقوقی و قوه قضاییه، مواد مخدر، میاحث درمانی، پزشکی و کارشناس پلیسی داریم چون هر کاری هر چقدر بخش های علمی و تخصصی آن درست بررسی شود قابل باورتر و حتی اثرگذارتر خواهد بود به همین دلیل هم تلاش ما این است که نویسنده و کارگردان ما با این کارشناسان در ارتباط باشند تا محتوا درست دربیاید.
وی افزود: هم اکنون هم با بسیاری از این کارشناسان در ارتباط هستیم و بسیاری از آنها در هنگام تصویربرداری سر صحنه حضور و یا به لوکیشن رفت و آمد دارند.
هر چند روز یک بار در یک لوکیشن جدید هستیم
تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» با اشاره به فیلمنامه این اثر توضیح داد: فعلا با توجه به سیناپسی که داشته ایم برای فیلمنامه ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای در نظر گرفته شده است اما با توجه به کشش داستان چون هنوز نگارش فیلمنامه به اتمام نرسیده ممکن است تغییراتی داشته باشد. تا الان حدود ۱۰ قسمت به نگارش درآمده است و سیناپس تا قسمت ۱۵ زده شده است.
تقوایی با اشاره به زمان پخش این اثر یادآور شد: زمان پخش این سریال احتمالا در آذر ماه است و ما حدود چهار ماه برای تصویربرداری اثر در نظر گرفته ایم.
تهیه کننده سریال «پشت بام تهران» در پایان درباره لوکیشن های این اثر نیز عنوان کرد: ما در این کار لوکیشن های متعددی داریم و تقریبا می توان گفت لوکیشن ثابت در کار وجود ندارد. هرچند روز یک بار در یک لوکیشن جدید هستیم و فضاهای بیرونی از جمله خیابان، ساحتمان های نیمه کاره، تصادف و… در نظر گرفته شده است. همچنین شهرستان هم در این اثر دیده شده است.
چندی است که تصویربرداری سریال «پشت بام تهران» آغاز شده است و در آن بازیگرانی از جمله ثریا قاسمی، کامبیز دیرباز، آزاده صمدی، اندیشه فولادود و… به ایفای نقش می پردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا