توضیح درباره بازگشایی سفارت ایران در لندن

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده با بیان این که ایران در اول اسفند ۹۲ پرچم خود را در سفارت کشورش در لندن برافراشته بود، گفت: مراسم بازگشایی امروز درواقع اعلام بازگشایی رسمی و فعالیت کامل در ادامه فعالیت‌های بیش از یک سال گذشته ماست. وی که تاکنون به عنوان کاردار غیر مقیم ایران و از امروز به عنوان …

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده با بیان این که ایران در اول اسفند ۹۲ پرچم خود را در سفارت کشورش در لندن برافراشته بود، گفت: مراسم بازگشایی امروز درواقع اعلام بازگشایی رسمی و فعالیت کامل در ادامه فعالیت‌های بیش از یک سال گذشته ماست.

وی که تاکنون به عنوان کاردار غیر مقیم ایران و از امروز به عنوان کاردار رسمی ایران فعالیت خود را در سفارت کشورمان در لندن دنبال می‌کند، در ادامه درباره جزئیات برگزاری مراسم بازگشایی رسمی سفارت ایران در انگلیس گفت: این مراسم با حضور برخی مقامات انگلیسی از جمله اعضای پارلمان و وزارت خارجه این کشور، ایرانیان مقیم انگلیس و نهادهای ایرانی حاضر در این کشور و همچنین آقای دانش‌یزدی، معاون وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

حبیب‌الله‌زاده درباره هم‌زمانی بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و انگلیس در لندن و تهران گفت: به دلیل اختلاف ساعت موجود بین ایران و انگلیس مراسم رسمی بازگشایی سفارت ما در لندن بعد از ظهر امروز به وقت تهران برگزار شد که در این مراسم فعال شدن کامل سفارت‌مان را اعلام کردیم.

کاردار ایران در لندن درباره صدور ویزا برای ورود به ایران خاطرنشان کرد: روند صدور ویزا با بازگشایی بخش‌های مختلف سفارت کشورمان فعال می‌شود.

وی افزود: البته بخش کنسولی و بخش مربوط به ارائه خدمات به ایرانیان از سوی ما مدتی است که فعال شده و این کار در حال انجام است. امیدواریم با بازگشایی رسمی امروز خدمات بهتری را ارائه کنیم.

حبیب‌الله‌زاده درخصوص اظهارات هاموند، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفرش به تهران درباره ارتقای سطح کاردار به سفیر طی ماه‌های آینده گفت: فعلا در این خصوص نه توافقی و نه صحبتی شده است و روابط در سطح کاردار توافق شده است.

به گزارش ایسنا، سفارت انگلیس ‎در تهران نیز پیش از ظهر امروز(یک‌شنبه) با نصب تابلوی نقره‌ای رنگ “سفارت بریتانیا” بر دیوار بیرونی این سفارت بازگشایی شد.

وزیر خارجه انگلیس که برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز وارد ساختمان این سفارت شد.

سفارتخانه‌های ایران و انگلیس امروز پس از گذشت حدود چهار سال در سطح کاردارهای مقیم بازگشایی شدند.

آجای شارما که پیش از این کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران بود از این پس به عنوان کاردار رسمی این کشور سرپرستی سفارت لندن در تهران را برعهده خواهد داشت.

محمد حسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار ایران در لندن پیش از این کارشناس سیاسی میز روسیه و اوکراین، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کارشناس سیاسی اداره دوم غرب اروپا، رایزن سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و آکرودیته لیختن اشتاین، کارشناس سیاسی اداره اول غرب اروپا، معاون اداره اول غرب اروپا، رئیس اداره اروپای غربی، کارشناس ارشد حوزه غرب اروپا وزارت امورخارجه و کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در انگلستان را در پرونده فعالیت‌هایش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا