بیعت قبایل عراقی با داعش در نینوا

در این فیلم سران قبایل “جبور البوخطاب”، “الدلیم”، “جبور عبدربه” و “بنی خالد” در نینوا، با حضور در مراسمی در جمع اعضای ارشد داعش، با “ابوبکر بغدادی” بیعت می کنند. در این فیلم شماری از عناصر داعش درحالی که سلاح دارند، از سران قبایل بیعت می‌گیرند. سران قبایل در جریان این بیعت، از شماری از …

در این فیلم سران قبایل “جبور البوخطاب”، “الدلیم”، “جبور عبدربه” و “بنی خالد” در نینوا، با حضور در مراسمی در جمع اعضای ارشد داعش، با “ابوبکر بغدادی” بیعت می کنند.

در این فیلم شماری از عناصر داعش درحالی که سلاح دارند، از سران قبایل بیعت می‌گیرند.

سران قبایل در جریان این بیعت، از شماری از اعضای خود که در نیروهای بسیج مردمی و یا ارتش هستند و یا با دولت همکاری می کنند، اعلام برائت می کنند.

با توجه به سیطره داعش بر نینوا و جنایتهای بی‌شماری که این گروه تروریستی طی سال گذشته در حق ساکنان آن مرتکب شده، کاملا مشخص است بیشتر قبایل که امکان فرار را ندارند، مجبور شده‌اند برای حفظ جان خود با این گروه تروریستی بیعت کنند.

البته قبایل سلفی در این منطقه که قبلا با رژیم سرنگون شده بعث همکاری می‌کردند و اکنون با دولت مرکزی در عراق مشکل دارند، خواهان بازگشت به دوران قبل از سقوط صدام هستند به همین دلیل با داعش همکاری می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا