جمشید مشایخی در یک «موزیک‌ ویدئو»

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره‌ی چگونگی حضورش در این نماهنگ اظهار کرد: به پیشنهاد پژمان بلورچی (مدیر انتشارات نهاله رودکی) پس از شنیدن اثر «عجب مست نگاهی» بسیار راغب شدم تا در این کلیپ در نقش «عارف» تجربه‌ی جدیدی داشته باشم. او همچنین گفت: در این موسیقی چند نکته برای من بسیار قابل …

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره‌ی چگونگی حضورش در این نماهنگ اظهار کرد: به پیشنهاد پژمان بلورچی (مدیر انتشارات نهاله رودکی) پس از شنیدن اثر «عجب مست نگاهی» بسیار راغب شدم تا در این کلیپ در نقش «عارف» تجربه‌ی جدیدی داشته باشم.

او همچنین گفت: در این موسیقی چند نکته برای من بسیار قابل توجه بود؛ شعر عارفانه‌ای که در این کار خوانده شده، توسط یک زن سروده شده است و این برای من جالب بود.

مشایخی با ابراز خرسندی از همکاری با امیرحسین محمدخانی – کارگردان جوان این نماهنگ – گفت: در زمان فیلمبرداری هیچ‌گاه از او درباره‌ی علت چگونگی حرکت‌ها و بازی‌ها سوالی نپرسیدم، چون کارگردان این کلیپ با وجود سن کم، تجربه‌ی بسیار خوبی در زمینه‌ی سینما و تصویر داشت.

کارگردان این اثر نیز در توضیحی گفت: «عجب مست نگاهی» ترانه‌ای عاشقانه دارد که توسط هانا هنجنی سروده شده و عشقی زمینی را به تصویر می‌کشد. برای روایت داستان این کلیپ ترجیح دادیم که هم از عشق زمینی و هم از عشق الهی استفاده کنیم. عشق زمینی در این کلیپ به‌صورت خواب به تصویر کشیده شده و عشق حقیقی در بیداری نشان داده می شود. در واقع داستان دو بخش دارد، بخشی از آن در خواب و بخشی دیگر در واقعیت روی می‌دهد. از این رو به‌خاطر روحیات و پیشینه‌ی استاد مشایخی، ایشان برای ایفای نقش در این کلیپ انتخاب شدند.

محمدخانی با اشاره به مفهومی بودن تصاویر اثر، اظهار کرد: سرمستی و سرگشتگی توأمان با هم در این کلیپ به تصویر کشیده شده است. تمام تلاش من در ساخت این کلیپ این بوده است که نزدیک شدن به حقیقت، عشق و کمال با شادی و سرمستی همراه شود.

محمدخانی معتقد است: کلیپ‌های خوب در تاریخ موسیقی ایران بسیار کم و انگشت‌شمارند. متأسفانه بنا به دلایلی مانند بازنگشتن سرمایه، کسی حاضر نمی‌شود تا کلیپ‌های با کیفتی تولید کند. امیدوارم شرایط تغییر کند و در آینده شاهد ساخت کلیپ‌های خوب و تأثیرگذاری در کشور باشیم.

«عجب مست نگاهی» هفته‌ی اول شهریورماه همراه فیلم سینمایی «از تهران تا بهشت» به کارگردانی ابوالفضل صفاری در سراسر کشور منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا