اجرای طرح استان مجازی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار موبنا، زوایا و جنبه های عملیاتی سازی طرح استان مجازی در استان کرمانشاه در جلسه ای که روز چهارشنبه در محل دبیرخانه سازمان با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نصر کشور، مردوخی رئیس سازمان نصر استان کرمانشاه، صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه نصر کشور و خداداد مرادی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و …

به گزارش خبرنگار موبنا، زوایا و جنبه های عملیاتی سازی طرح استان مجازی در استان کرمانشاه در جلسه ای که روز چهارشنبه در محل دبیرخانه سازمان با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نصر کشور، مردوخی رئیس سازمان نصر استان کرمانشاه، صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه نصر کشور و خداداد مرادی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری کرمانشاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای جلسه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کرمانشاه، به تشریح طرح استان مجازی پرداخت و با اشاره به اینکه طرح استان مجازی در راستای اجرای دولت الکترونیکی در استان کرمانشاه آغاز شده است، افزود: در این طرح علاوه بر دولت و خدمات دولتی، بنگاه ها و مردم نیز در نظر گرفته شده اند. ابتدا سند راهبردی با این عنوان تهیه شده و سپس برنامه اجرایی پروژه های این طرح تعریف شدند. سه مدل متفاوت پروژه های BOT، صنفی و حاکمیتی برای پروژه ها در نظر گرفته شده و شرکت ها به شرط عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای میتوانند در پروژه ها سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به جذب تمام ظرفیتهای استانی افزود: بدنه دولت در استان کرمانشاه به توان و پتانسیل نهفته در بخش خصوصی اعتقاد دارد. تمام تلاش خود را نیز برای بهره گیری از ظرفیت شرکتهای مستقر در استان به کار خواهیم گرفت. علاوه بر آن شرکت ها این اختیار را دارند برای بالا بردن توان مالی، فنی و تجربی خود به صورت کنسرسیوم با شرکتهایی در خارج از استان به شرط عضویت در سازمان نظام صنفی برای اجرای پروژه دعوت کند. به گونه ای که شرکت استانی در اجرای پروژه نقش محوری داشته باشد.
رئیس سازمان نصر کشور با تاکید بر اینکه از فعالیت های نظام های استانی حمایت می کند و تمرکززادیی یکی از اهداف دوره چهارم سازمان است، افزود: بهره مندی از توان شرکت های فعال در سطح استان، اتفاق بسیار خوبی است و دیگر استان ها نیز باید به این سمت حرکت کنند. باید محوریت فعالیت های صنفی به استان ها منتقل شود در این دوره نیز تلاش شده از مشارکت حداکثری روسای نظام های استانی استفاده کنیم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کرمانشاه، عضویت در سازمان نظام صنفی را یکی از شروط مشارکت شرکت ها در این پروژه های طرح شده دانست و افزود: شرکت های مستقر در استان کرمانشاه سرمایه گذاری در ۱۴ پروژه از ۳۰ پروژه تعریف شده را برعهده گرفتند. اکنون با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از شرکت های عضو سازمان در سراسر کشور نسبت به حضور و مشارکت در این طرحها دعوت می کنیم.
سعادت با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص فرصت های استان برای بخش خصوصی صورت بگیرد، گفت: مشارکت سازمان نصر کرمانشاه با استانداری و ادارات دولتی استان قابل تقدیر است. اجرای طرح هایی از این دست نشان دهنده مسیر درستی است که این نظام استانی در پیش گرفته و نصر کشور نیز از آن حمایت خواهد کرد. لازم است، انگیزه ایجاد شود تا شرکت های داخل استان و خارج از استان برای مشارکت در پروژه ها سهیم شوند و دست به اقدام بزنند
تاکنون پروژه های ایجاد و توسعه بازار مجازی، توسعه سیستم ها و دوره های آموزش مجازی، ایجاد و توسعه پورتال کشاورزی استان، خدمات الکترونیکی عوارض شهرداری، سیستم خدمات جامع اطلاع رسانی و تبلیغاتی شهری و همچنین توسعه توریسم درمانی مجازی، به همراه پروژه های توسعه خدمات الکترونیک نوبت دهی و ارتباطات با بیماران، سرویس ویدئو کنفرانس، سرویس تلویزیون برخط (Online TV) و همینطور مرکز داده ای استان (Data Center) در قالب پروژه های BOT به شرکتهای استان کرمانشاه واگذار شده است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا