عاشقانه‌های فراموش‌نشدنی

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، بازی ستارگان فوتبال ایران و ستارگان جهان یک نوستالژی بازی تمام عیار است. یک خاطره بازی جذاب با ستاره‌هایی چون فیگو، روبرتو کارلوس، داویدز، هیرو و… که روزگاری آنها را از دریچه قاب جعبه جادویی می‌نگریستیم، حالا قرار است روز جمعه در ورزشگاه آزادی …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، بازی ستارگان فوتبال ایران و ستارگان جهان یک نوستالژی بازی تمام عیار است. یک خاطره بازی جذاب با ستاره‌هایی چون فیگو، روبرتو کارلوس، داویدز، هیرو و… که روزگاری آنها را از دریچه قاب جعبه جادویی می‌نگریستیم، حالا قرار است روز جمعه در ورزشگاه آزادی به میدان بروند و طنازی کنند. ستاره‌هایی که حالا گرد پیری روی سر و صورت آنها نشسته و مدت‌هاست کفش‌ها را آویخته‌اند اما آنقدر از آنها خاطره داریم که حضورشان در دهه چهارم و حتی پنجم زندگی‌شان ما را کیفور کند. ستاره‌هایی که برای نسلی هستند که آسمان فوتبال ستاره باران بود. مرور ستاره‌هایی که قرار است به تهران بیایند، جذابیت این بازی را بیشتر می‌کند…

۱ – میشاییل سالگادو: یک اسپانیایی بلوند دوست داشتنی. بازیکنی که سمت راست زمین را بیمه می‌کرد. او هماهنگ‌کننده اصلی ستارگان فوتبال برای حضور در ایران است. او سال‌های زیادی را در رئال مادرید بازی می‌کرد و دفاع راست فیکس تیم ملی اسپانیا هم بود.

۲ – روبرتو کارلوس: یکی از بی‌نظیرترین بازیکنانی‌ است که قرار است به ایران بیاید. چپ پای پر قدرت رئال مادرید؛ ضربات ایستگاهی او از یاد فوتبال دوستان خارج نمی‌شود. تاریخی‌ترین ضربه کارلوس شوت او به فابیان بارتز بود. توپی که به شکلی عجیب کات گرفت و وارد دروازه شد. او به همراه سالگادو زود‌تر به تهران می‌آیند و در کنفرانس خبری پیش از بازی شرکت می‌کنند.

۳ – لوییز فیگو: محبوب‌ترین و منفور‌ترین بازیکن این لیست، شماره ۱۰ سابق رئال مادرید و بارسلونا است. بازیکنی که زندگی‌ حرفه‌ای‌اش دو روی متفاوت داشت. روزهای بارسا و محبوب قلب کاتالان‌ها بودن و رسیدن به کاپیتانی این تیم و روزهای کهکشانی شدن و درخشیدن در پیراهن سفید قوهای مادرید. او شاید بزرگترین بازیکنی باشد که راهی وطن ما می‌شود. اگر ترتیبی داده شود تا او با کعبی هم دیدار کند که نور علی نور است! طرفداران فوتبال ایتالیا هم با حضور او در اینتر میلان خاطره‌ها دارند.

۴ – ادگارد داویدز: اگر اهل کارت بازی کردن باشید، او همواره شناخته شده‌ترین چهره بود. با آن عینک منحصر به فردی که همیشه بر چشم داشت و مدل موهای جالبش. او هم از منحصر به فردهای دوران خودش بود. او با پیراهن لاله‌های نارنجی هلند سال‌های درخشانی داشت. دیدن این بازیکن بعد از این همه سال جذابیتی باور نکردنی دارد.

۵ – فابیو کاناوارو: سال ۲۰۰۶ را به یاد بیاورید، جام جهانی را با دست‌های خود بالا برد، به رئال مادرید پیوست و توپ طلا را هم مال خود کرد. مدافع ششدانگ بدون موی ایتالیایی‌ها، که در جمع خوش‌تیپ‌های ایتالیایی یک چهره خاص بود. او هم راهی تهران است. دیدار از نزدیک با این فرد بزرگ، ضربان قلب را کمی تند‌تر از حالت معمول می‌کند.

۶ – بودو ایلگنر: اولین دروازه‌بان تاریخ که در فینال جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرد، از عوامل اصلی قهرمانی آلمان‌ها در جام جهانی ۱۹۹۰ بود. خاطره بازها پوستر‌های او را با ژست‌ها و حرکات دیدنی‌اش به یاد می‌آورند.

۷ – فرناندو کوتو: بازیکن سابق بارسلونا و تیم ملی پرتغال. از بی‌نظیرهای کشورش بود. او در آن سال‌های اوج پارما، از بازیکنان تاثیرگذار آن تیم بود. بازیکنی که به نظر می‌رسید هیچ‌وقت تمام نمی‌شود! با آن موهای بلند و پریشان و البته سختکوشی و جنگندگی بی نظیر.

۸ – مارسل دسایی: بازیکن غنایی‌الاصل تیم ملی فرانسه. او سال‌هایی رویایی در تیم‌های میلان و چلسی داشت. بیشتر به خاطر بازی‌های درخشانش در تیم ملی فرانسه به یاد آورده می‌شود. سال‌های آخر را هم در همین قطر، کنار دست خودمان بازی کرد.

۹ – کریستین کارمبو: به همراه مارسل دسایی تنها فرانسوی‌های این لیست هستند. او هم سه فصل درخشان در رئال مادرید داشت و لیگ قهرمانان را با این تیم فتح کرد. در تیم ملی فرانسه هم روزهای خوبی را با این تیم پشت سر گذاشت.

۱۰ – پاتریک کلایورت: ستاره بی‌چون و چرای دهه ۹۰ فوتبال اروپا. از آن شخصیت‌هایی‌ است که هنوز هم که هنوز است برای یک بازیکن ششدانگ او را مثال می‌زنند. با تیم ملی هلند در جام ۹۸ غوغا کرد و مغلوب برزیل افسانه‌ای آن سال‌ها شد.

۱۱ – فرناندو هیرو: کاپیتان کهکشانی‌ها با آن چهره برافروخته. گلزن‌ترین مدافع تاریخ باشگاه و حتی جهان! پنالتی‌هایش همیشه گوشه‌ترین نقطه دروازه زده می‌شد. در کره جنوبی با تیم ملی اسپانیا اسیر آن ناداوری وحشتناک شد و به افتخار بزرگی در زمینه ملی نرسید اما فتح چند باره لیگ قهرمانان، از او چهره‌ای فراموش‌نشدنی ساخته است. برای رئالی‌های مقیم ایران، این بهترین فرصت است تا کاپیتان خود را از نزدیک ببینند.

۱۲ – گایزکا مندیتا: هافبک سابق بارسلونا، والنسیا و تیم ملی اسپانیا. ستاره‌ای که با والنسیا فوتبال اروپا را تسخیر کرد اما یک جدایی ناخواسته از والنسیا غروب زودهنگامش را رقم زد. بعد از فوتبالش خیلی در چشم نبوده و حالا شاید خیلی‌ها او را به یاد نیاورند اما از ستارگان عصر خودش بود.

۱۳ – یاری لیت منن: با ۱۳۷ بازی ملی برای فنلاند، اسطوره فوتبال این کشور به حساب می‌آید. سال‌های فوق‌العاده‌ای با آژاکس، بارسلونا و لیورپول داشت. او بازیکنی وفادار نبود و شاید به همین خاطر خیلی در خاطره‌ها نمانده باشد.

۱۴ – ویور بایا: دروازه‌بان بی نظیر فوتبال پرتغال. دورانی درخشان در پورتو داشت و پیوستنش به بارسلونا به ضرر فوتبالش شد. به پورتو بازگشت و دوباره همان دروازه‌بان افسانه‌ای شد.

۱۵ – پدرو پائولتا: از پرتغالی‌های خوشنام فوتبال جهان است. با نونو گومژ زوجی رویایی در تیم ملی پرتغال ساخته بودند. ۸۸ بازی ملی و ۴۷ گل زده کارنامه‌ای درخشان برای او در تیم ملی پرتغال ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا