تعیین سفیر ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که موضوع تعیین سفیر جدید ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست. به گفته روانچی، کاردارهای غیرمقیم به کاردار مقیم تغییر می‌یابند، همچنین سفارت انگلیس پس از بازگشایی فعلا «ویزای دیپلماتیک و خدمات» صادر می‌کند. وی در ادامه عنوان کرد که بحث خسارت در …

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که موضوع تعیین سفیر جدید ایران و انگلیس فعلا مطرح نیست.

به گفته روانچی، کاردارهای غیرمقیم به کاردار مقیم تغییر می‌یابند، همچنین سفارت انگلیس پس از بازگشایی فعلا «ویزای دیپلماتیک و خدمات» صادر می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد که بحث خسارت در دستور کار و در دست پیگیری است.

قرار است که فردا (یکشنبه)، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس با سفر به تهران، سفارت این کشور در ایران را بازگشایی کند. سفارت انگلیس در تهران از آذرماه سال ۱۳۹۰ و در پی اعتراض دانشجویان ایرانی به مداخلات پی‌درپی لندن در امور داخلی کشورمان تعطیل شد، پس از آن نیز دولت انگلیس هیئت دیپلماتیک ایران مستقر در لندن را اخراج کرد.

منابع خبری پیشتر از تعیین «آجای شارما»، کاردار غیرمقیم فعلی انگلیس در ایران به عنوان سرپرست سفارت این کشور در تهران خبر داده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا