احتمال وقوع گرد و غبار در برخی نقاط کشور

احد وظیفه  گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از اینرو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی …

احد وظیفه  گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از اینرو طی این مدت علاوه بر سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی افزود: افت دما در سواحل دریای خزر محسوس بوده و شدت بارندگی طی امروز (شنبه) در استان‌های گیلان، گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی خواهد بود. دریای خزر نیز در طی امروز مواج پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده نیز وزش باد در شرق و برخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت، که در برخی مناطق بویژه در زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در بعضی ساعات سه روز آینده وقوع پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف، رشد ابر در ارتفاعات، در پاره‌ای نقاط وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز یکشنبه کمی ابری، وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده و در روز دوشنبه کمی ابری، گاهی وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۷ و ۳۷ و ۲۷ درجه ساتیگراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا