مرگ مشکوک دختر ۹ ساله در دهدشت

عموی این دختر ۹ ساله در این زمینه گفت: ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه، ۲۸ مردادماه سال‌جاری دختر ۹ ساله با گزیدگی حشره‌ای مواجه شد که توسط خانواده به بیمارستان دهدشت منتقل شد. پرسنل بیمارستان در بررسی وضعیت این دختر اعلام کرد که پادزهر نداریم. وی مدعی شد: تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وضعیت …

عموی این دختر ۹ ساله در این زمینه گفت: ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه، ۲۸ مردادماه سال‌جاری دختر ۹ ساله با گزیدگی حشره‌ای مواجه شد که توسط خانواده به بیمارستان دهدشت منتقل شد. پرسنل بیمارستان در بررسی وضعیت این دختر اعلام کرد که پادزهر نداریم.

وی مدعی شد: تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وضعیت این بیمار رسیدگی نشده بود تا این‌که پدرش اعتراض کرد و در نهایت یک پزشک متخصص پس از معاینه دستور داد بیمار به یاسوج اعزام شود.

رستخیز با اشاره به روند انتقال این بیمار به مرکز استان گفت: فاطمه در نهایت به یاسوج اعزام شد اما به گفته پرستاری که در آمبولانس همراه بیمار بود دستگاه احیاء آمبولانس نیز به درستی کار نمی‌کرد. بعد از این مشکل، آمبولانس به درمانگاه سرفاریاب برمی‌گردد … و بعد از این همه رفت و آمد فاطمه جان خود را از دست داد.

رستخیز گفت: امیدوارم مسئولان توجه و کمک کنند تا فاطمه‌های دیگر قربانی کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها نشوند.

هم‌چنین سیدامیر مولایی، رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: پادزهر باید زمانی تزریق شود که علائم شدید نشده و در مراحل اولیه بروز علائم گزش باشد.

وی افزود: این دختر ۹ ساله بیمار وقتی به بیمارستان انتقال یافت در وضعیت بدحال بود به طوری که مجبور شدیم از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنیم.

مولایی گفت: در این مرحله اصلا تزریق پادزهر معنایی ندارد و کمکی به بیمار نمی‌کند و بلکه برای او خطرناک هم هست.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خاطرنشان کرد: زمانی که پادزهر نداشته باشیم از شهرستان‌های همجوار از جمله بهبهان و گچساران تهیه می‌کنیم اما نیاز نداشتیم که درخواست بدهیم و برای این بیمار درخواستی داده نشد که اعلام نیاز کنیم.

مولایی تصریح کرد: به این دختر ۹ ساله بیمار تنفس مصنوعی وصل شد و با آمبولانس کددار به یاسوج اعزام شد که متأسفانه در بین راه فوت شد.

وی ادامه داد: علت مرگ دختر ۹ ساله هنوز مشخص نشده و درخواست کالبد شکافی داده‌ایم که والدین دختر رد کردند و اجازه کالبد شکافی ندادند و با این کار پیچیدگی قضیه را بیشتر کردند. با آزمایشات و کالبد شکافی بررسی و مشخص می‌شد که علت مرگ این دختر چه بوده؟ آیا گزش مار یا عقرب و جانور دیگری بوده؟ و یا مسمومیت بوده است.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تاکید کرد: پزشک معالج شک می‌کند که با توجه به حال و وضع بیمار شاید مسمومیت دارویی بوده است. در هر صورت این اتفاق افتاده و رسانه‌های استان نباید حاشیه‌سازی کنند، بلکه باید در جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش اجتماعی گام بردارند.

مولایی اضافه کرد: مرگ این دختر ۹ ساله مشکوک بوده و علت آن عقرب گزیدگی نبوده، حتی اگر عقرب گزیدگی باشد پادزهر بدرد این بیمار نمی‌خورد. البته ما هم در بیمارستان پادزهر نداشتیم، اما لازم هم نبود که درخواست نیاز نکرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا