زمان ارائه لایحه بودجه ۹۵ به مجلس

محمد باقر نوبخت در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود : اصلاح نظام اقتصادی در کنار دیگر اصلاحات در بخش‌های مختلف مورد توجه دولت است و دولت این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

سخنگوی دولت در بخشی از صحبت‌های خود به کاهش درآمدهای دولت ناشی از درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت : درآمد دولت در سال ۹۰ از درآمدهای نفتی حدود ۱۱۰ میلیارد دلار بود که سال ۹۲ به حدود ۵۲ میلیارد دلار بالغ شد و اکنون به حدود ۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در آن مقطع زمانی سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی نیز کاهش پیدا کرده بود، ‌افزود: دولت تدبیر و امید می‌دانست که ریشه مشکلات کجاست و تلاش  کرد اصلاحات را از همین بستر آغاز کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: اصلاحات اساسی در حوزه اقتصاد کشور صورت می گیرد و ما خوشبختانه توانستیم نرخ تورم را کاهش دهیم ، اگرچه همچنان شاهد رشد تورم در کشور هستیم.

نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و رضایت مردم از این طرح گفت : از سیاست‌های دولت اجرای قانون یارانه‌ها به شکلی صحیح و درست است و اگر در سال گذشته بخشی از درآمدهای یارانه‌ها به بخش بهداشت اختصاص داده شد امسال به موضوع تولید هم در این فرآیند توجه می کنیم.

خروج از نسخه موبایل