نظر سردار جزایری درباره شعار مرگ بر آمریکا

سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به تبیین چرایی شعارهای ضد استکباری ملت ایران پرداخته است. این یادداشت که برای دفاع پرس ارسال شده است را در ادامه می‌خوانیم: بسم‌ الله القاسم الجبّارین انقلاب اسلامی آمده است که …

سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به تبیین چرایی شعارهای ضد استکباری ملت ایران پرداخته است. این یادداشت که برای دفاع پرس ارسال شده است را در ادامه می‌خوانیم:

بسم‌ الله القاسم الجبّارین

انقلاب اسلامی آمده است که بماند و تحت هر شرایطی دشمنان خود را از پیش رو بردارد. بر این اساس بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب همواره بر دشمن‌شناسی تأکید داشته‌اند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی هر یک شاخص و نماد ویژه‌ای در این میان به حساب می‌آیند. در تعیین اهداف و مؤلفه‌های این دو به فهرست بلندبالایی از خصوصیات شیطانی برمی‌خوریم؛ که تأمل در آن‌ها حیرت‌آور و نفرت‌زا است. اگر شعار «مرگ بر آمریکا» و نابودی اسرائیل غاصب، امروز به یک بِرند جهانی مبدل شده است، دارای یک چنین پشتوانه و عقبه قطعی و مسلّم است. اضافه کنید شعار «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر منافقینِ» ملت ایران را.

نگاه به تاریخ سراسر جنایت بریتانیای کبیر و رژیم و دولت‌های انگلستان، و نیز تاریخچه سراسر اقدامات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب و منافقین کوردل، آیا جایی غیر از مرگ و نفرت برای خود باقی گذارده‌اند؟

فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل و… یک‌شبه ایجاد نشده؛ که با حرف این و آن، از گفتمان سیاسی ملت‌های زخم‌خورده از امپریالیسم و استکبار و رژیم‌های سلطه کنار گذاشته شود.

اثبات این حرف کار دشواری نیست. آمار گویای آن است که روز به روز بر نفرت مردم جهان نسبت به آمریکا افزوده می‌شود. جای تعجب است چنانچه کسی بخواهد در کشوری مثل ایران بر خلاف این واقعیت حرکت کند. حتما ملت جلوی او را خواهد گرفت.

مردم ایران تجربه نهضت غم‌بار مشروطه را دارند؛ که چگونه با تغییر گفتمان به انحراف کشیده شد.

اذهان تاریخی مردم، نقش مخرب بیگانگان، سفارت‌خانه‌های خارجی، روشنفکران غرب‌زده و خواص بی‌بصیرت، یا وابسته و یا بریده را به این زودی از یاد نخواهند برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا