فعالیت کوله بری در قصرشیرین متوقف شد

نعمت الله نازپرورده در گفت و گویی افزود: فعالیت کوله بری به منظور واردات کالاهای خارجی از اقلیم کردستان عراق به کشور طبق بخشنامه وزارت کشور در راستای ساماندهی نوع کالا و عوارض کالاهای وارداتی تعطیل شده است. وی اظهار کرد: تلاش مجموعه فرمانداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه …

نعمت الله نازپرورده در گفت و گویی افزود: فعالیت کوله بری به منظور واردات کالاهای خارجی از اقلیم کردستان عراق به کشور طبق بخشنامه وزارت کشور در راستای ساماندهی نوع کالا و عوارض کالاهای وارداتی تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: تلاش مجموعه فرمانداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی دوباره فعالیت کوله بری در این شهرستان در آینده نزدیک است.

وی گفت: اکنون رونق شهرستان قصرشیرین به فعالیت کوله بری و واردات کالاهای خارجی بستگی دارد چرا که با توقف آن بخشی از مردم شهرستان بیکار شده و در نتیجه بازار شهرستان نیز از رونق می افتد.

معاون فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار کوله بر در این شهرستان، یک هزار نفر فعال هستند که با توقف فعالیت کوله بری، این افراد نیز بیکار می شوند.

نازپروده همچنین از بیکاری ۲۰۰ دستگاه راننده وانت نیسان که حمل کالاهای وارداتی را انجام می دهند و همچنین ۱۰۰ مغازه که به فروش اجناس وارداتی اشتغال دارند نیز با توجه به توقف فعالیت کوله بری در قصرشیرین خبر داد.

وی با بیان اینکه کوله بران در مجموع روزانه ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال کالا از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور می کنند، بیان کرد: هر کوله بر فعال در سال گذشته در مجموع ۳۰ بار به منظور وارد کردن اجناس خارجی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان تردد کرد.

وی گفت: کوله بران پارسال در مجموع دو هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال کالا از طریق فعالیت کوله بری وارد شهرستان مرزی قصرشیرین کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: هر کوله بر مجاز به واردات ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال کالا در هر بار تردد است که برای جا به جایی و حمل کالاهای کوله بران نیز در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال دستمزد پرداخت شد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی کشور عراق است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا