در سینما و تئاتر چه خبر است؟

صابری افزود: سینما آزادی از دیروز صبح و پردیس کوروش از دیروز بعد از ظهر و تعداد دیگری از سینماها از دیشب پیش فروش این فیلم را آغاز کرده‌اند که استقبال بی‌نظیری از پیش‌فروش آن شده است. پیش‌فروش بلیط‌های این فیلم از طریق سایت سینما تیکت و سایت رسمی فیلم محمد رسول الله (ص)انجام می‌شود. …

صابری افزود: سینما آزادی از دیروز صبح و پردیس کوروش از دیروز بعد از ظهر و تعداد دیگری از سینماها از دیشب پیش فروش این فیلم را آغاز کرده‌اند که استقبال بی‌نظیری از پیش‌فروش آن شده است.

پیش‌فروش بلیط‌های این فیلم از طریق سایت سینما تیکت و سایت رسمی فیلم محمد رسول الله (ص)انجام می‌شود.

آدرس رسمی سایت محمد رسول الله (ص)به شرح زیر است :News.mohammadmovie.com

اکران «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی قرار است از ۴ شهریورماه همزمان با میلاد امام رضا (ع)به شکل گسترده‌ای در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز‌ شود.

فیلم سینمایی محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی توسط شرکت سینمایی نور تابان ساخته شده و در آن بازیگرانی همچون مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، محسن تنابنده، مینا ساداتی، داریوش فرهنگ،رعنا آزادی ور،ساره بیات و… حضور دارند.

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه ۲ عنوان موافقت کرد

در جلسه ۲۵مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های” دندون طلا /قسمت های ۵ و ۶″به تهیه کنندگی مهران برومند و کارگردانی داوود میرباقری و “گنج پنهان “به تهیه کنندگی و به کارگردانی اکبر صادقی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه ۷عنوان فیلم خارجی ، یک عنوان فیلم هنر و تجربه و یک عنوان فیلم تله تئاتر نیز موافقت به عمل آمد.

موافقت با ساخت یک فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلم نامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه ۲۵ مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم ‌امه های “گنج سرخ ” به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری پرده آبی و به کارگردانی امید عشقی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان فیلم داستانی کوتاه، دو عنوان فیلم مستند و یک عنوان مجموعه مستند نیز موافقت به عمل آمد.

نمایش و نقد مستندهای «جدایی» و «این سه زن» در کانون فیلم سینماحقیقت

عصر فردا (یکشنبه اول شهریورماه ۹۴) فیلم‌های مستند «جدایی» ساخته‌ی شهرام درخشان و «این سه زن» به کارگردانی مصطفی امامی، در کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (کارشناس و منتقد سینما) و جواد طوسی (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

مستند «جدایی» به موضوع طلاق می‌پردازد و درباره‌ی زوجی است که با جنین اهدایی بچه‌دار شده‌اند و حالا با جدا شدن، بیشترین آسیب به فرزندشان وارد می‌شود. موضوع مستند «این سه زن» هم پیرامون خانه‌ای در «کوچه سادات» شهر نهاوند است که طی سالیان سال میزبان مراسم عید نوروز و آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و… بوده و هم‌اکنون در حال تخریب است و سه زن ساکن آن نمی‌توانند کاری برای حفظ این خانه انجام دهد.

عموم علاقمندان جهت تماشای این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه (اول شهریورماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند. شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

اجرای نمایشنامه‌خوانی «بالستیک زخم» در تماشاخانه سنگلج

نمایشنامه «بالستیک زخم» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی حسین کریمی‌راد از یکم شهریورماه به مدت سه روز در کافه‌گالری تماشاخانه سنگلج خوانش می‌شود.

نمایشنامه «بالستیک زخم» نوشته پیام لاریان به کارگردانی حسین کریمی‌راد از فردا یکشنبه یکم تا سه‌شنبه سوم شهریورماه ساعت ۱۷ در کافه‌گالری تماشاخانه سنگلج نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

نمایشنامه «بالستیک زخم» پیش از این با کارگردانی پیام لاریان در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرای عمومی داشته است.

مهران ضیغمی، محمدحسین سپنج و آذین رئوف در اجراهای این برنامه به خوانش نقش‌ها خواهند پرداخت.

رئوف از صداپیشگان فیلم سینمایی شهر موش‌ها ۲ و مجموعه عروسکی کوچه مروارید است.

همچنین سایر عوامل فنی عبارتند از: صبا مرشد (دستیار کارگردان وصحنه‌خوان)، فرزاد مرادی، خشایار یزدان‌پرست (موسیقی)، حمید فرجی(گرافیست و طراح پوستر)، پوریا خلج، نیلوفر بشیگ (عکاسان)،احمدرضا حجارزاده (امور رسانه).

در خلاصه داستان این نمایشنامه‌خوانی آمده: تجاوز به نسرین و خودکشی او باعث می‌شود برادرش علیرضا همراه با دوستش دست به انتقام بزنند.«بالستیک زخم» تقابل بین انسان‌های مدرن و سنتی است.

مدت‌زمان اجرای این نمایشنامه‌خوانی شصت دقیقه و بهای بلیت هفت هزار تومان است.ضمن این‌که دانشجویان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تخفیف ویژه از بلیت پنج هزارتومانی برخوردارند.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایشنامه‌خوانی،در روزهای یادشده ساعت ۱۷ به کافه‌گالری تماشاخانه سنگلج مراجعه بکنند. برای رزرو بلیت نیز علاوه بر خرید از سایت تیوال (tiwall.com)، می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۲۶۹۶۹۰۴ تماس بگیرند.

هنر نمایی «ننه دلاور و فرزندانش» در خانه هنرمندان

نمایش “ننه دلاور و فرزندانش” بر اساس متنی از برتولت برشت و کارگردانی افشین زمانی که در خانه هنرمندان اجرا می شود با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش روابط عمومی گروه اجرایی، نمایش “ننه دلاور و فرزندانش” بر اساس متنی از برتولت برشت و کارگردانی افشین زمانی که تا ۱۲ شهریور در نمایشخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می شود با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است به نحوی که هر شب تعدادی از علاقه مندان برای تماشای نمایش مجبور به نشستن روی زمین می شوند.

نمایشنامه «ننه دلاور و فرزندانش» از معروفترین نمایشنامه‌های شاعر، نمایشنامه نویس و متفکر بزرگ آلمانی برتولت برشت است. ننه دلاور قصه سرگذشت زنی به نام آنا فیرلینگ که ننه دلاور نامیده می‌شود است. ننه دلاور زنی طماع و مکار و حیله گر است که سعی می‌کند در طول جنگ از اوضاع نابسامان حداکثر استفاده را کرده و منفعت مالی کسب کند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در نمایشخانه استاد انتظامی به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان روی صحنه می رود.

نمایش “ننه دلاور و فرزندانش” روزهای ۱شنبه تا ۴شنبه با تخفیف ویژه میزبان دانشجویان است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت می توانید به سایت های تیوال و گیشه نت به آدرس www.gisheh.net و www.tiwall.com مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۰۷۴۷۴۰۸۴ تماس بگیرند.

نخستین دوره آموزش تهیه‌کنندگی حرفه‌ای تئاتر برگزار می‌شود

فراخوان ثبت‌نام نخستین دوره آموزش تهیه‌کنندگی حرفه‌ای تئاتر منتشر شد.

انجمن هنرهای نمایشی ایران، با هدف توسعه و تربیت کمپانی‌ها و گروه‌های تئاتر و ارتقای دانش تهیه‌کنندگان و مدیران تئاترها، نخستین دوره آموزش تهیه‌کنندگی حرفه‌ای تئاتر را، که توسط کمپانیNFA و بخش آموزش هنرهای اجرایی ویرگول طراحی و تدوین شده است، با حضور استادان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌کند.

دوره‌های آموزش تهیه‌کنندگی حرفه‌ای تئاتر، دوره‌های فشرده آموزشی هستند که معادل یک دوره آموزش دانشگاهی عمل خواهند کرد.

این دوره‌های آموزشی در ۵ ترم یک ماهه به صورت فشرده و در فواصل زمانی معین برگزار خواهد شد. اولین دوره آموزش حرفه‌ای تهیه‌کنندگی تئاتر از ۱۵ مهر تا ۱۸ آبان در طبقه هفتم تالار وحدت (بنیاد رودکی) برگزار می‌شود. همچنین سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ این دوره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل پی‌دی‌اف فراخوان و فرم ثبت نام را که پیوست شده، دریافت کنند. متقاضیان تا پانزدهم شهریورماه مهلت دارند فرم ثبت نام و مدارک مندرج در فراخوان را به آدرسtpw.amoozesh@gmail.com ارسال کنند.

خاکسترهای زمان در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم «خاکسترهای زمان» به کارگردانی وونگ کار وای محصول سال۱۹۹۴، روز یکشنبه یکم شهریور ماه ساعت ۵ بعدازظهر با همکاری فصلنامه فیلمخانه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ درادامه برنامه نمایش فیلم در دوره چهلم ( تابستان ۹۴) سینما تک و چهارمین فیلم از بخش پنجره عقبی (چشم انداز سینمای هنگ کنگ ) ، روز یکشنبه یکم شهریور ماه ساعت ۵ بعدازظهر ، فیلم ” خاکسترهای زمان” به کارگردانی وونگ کار وای محصول سال ۱۹۹۴ به مدت ۱۰۰ دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی، درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فیلم«خاکسترهای زمانِ» کار-وای همچنان توام است با بسیاری چیزها؛ در اینجا، گویی بیش از آنکه با تصاویری «روایت‌گر» مواجه باشیم، با تصاویری «تداعی‌گر» رویارو هستیم. تصاویری تداعی‌گر، که ساختارِ ابهام‌آمیزِ زمانی فیلم را مضاعف می‌گرداند، و خود از خلالِ کارکردِ اسلوموشن و آن صدای اسرارآمیز راوی تقویت می‌شوند؛ تصاویری از بلندپروازی‌های مردانی در تکاپوی یافتنِ عزت و افتخار ولی درهم‌آمیخته با تداعی و احضارِ آزادانه‌ی فراموشی‌ها، خاطره‌ها، عشق‌ها، حسادت‌ها، تمناها و حسرت‌ها.

«خاکسترهای‌ زمان»، چه عنوانِ گیرا و پرکششی است برای فیلمی که خودش را بر پاره‌های زمانی‌ای اینچنین لرزان و درگذر ساختار می‌بندد. پاره‌هایی که در وصال و فراقی مداوم به سرمی‌برند، درست به مانندِ تصاویرِ فیلم که نه فقط تداعی‌گر خواسته‌ها و باخته‌های شخصیت‌هایش هستند، که تماشاگر را نیز هرآن به نقطه‌ای نامعلوم در فیلم می‌کشانند؛ گویی همان زمان که منتظریم تصاویر را به چنگ آوریم، می‌خرامند و می‌لغزند و از ما می‌گریزند؛ قسمتی از تجربه‌ی مشابه آنچه شخصیت‌های فیلم تجربه‌اش می‌کنند: تصاویری سُکرآور که گهگاه همچونِ نسیان از خاطرمان دور می‌مانند و ردی محو و گنگ از حس‌یافت‌ها را بر ما به‌جا می‌گذارند، تا در زمانی دیگر بسانِ پاره‌هایی از خاطرات خود را بر ما احضار و حاضر گردانند.

یادآوری می شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم در فصل تابستان،روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۵ بعدازظهر به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

حمایت‌های ویژه جشنواره خورشید از راه‌یافتگان

پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، حمایتهای ویژه‌ای را برای راهیافتگان به این جشنواره برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، این جشنواره در راستای حمایت از فیلمهای مستقل تجربه گرا و معرفی فیلمسازان خلاق و آثار ارزشمند خردگرا و نوآور، برای راهیافتگان به پنجمین دوره این جشنواره حمایتهای ویژه ای را برنامه ریزی کرده است.

ارسال رایگان فیلم‌های راه‌یافته به ۱۰ جشنواره بین المللی:

کلیه فیلمهای راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید توسط پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، بصورت رایگان به ۱۰ جشنواره معتبر بین المللی مرتبط با فیلم ارسال خواهند شد و این تلاشی است برای معرفی این فیلمها بعنوان فیلمهای موفق سینمای مستقل تجربه گرا ایران به جامعه بین المللی.

لازم به ذکر است که فیلمهای برگزیده این جشنواره نیز علاوه بر جوایز پیش بینی شده، ۱ تا ۲ سال پخش رایگان فیلم جایزه خواهند گرفت.

استفاده رایگان از کارگاه‌های تخصصی برای راه‌یافتگان جشنواره:

کلیه فیلمسازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید می توانند از کارگاه‌های تخصصی آموزشی این جشنواره (سینمای مستقل، خلاقیت و تجربه در سینما، سینما و تئوری عدم قطعیت، ویدئوآرت) که با حضور اساتید معتبر بین المللی برگزار خواهد شد، بصورت رایگان استفاده نمایند.

اعطای تسهیلات تولید فیلم به راه‌یافتگان جشنواره:

بر اساس توافق صورت گرفته با موسسه فرهنگی هنری کاکتوس، کلیه فیلمسازان راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی جشنواره خورشید می توانند با ۲۰% تخفیف از تجهیزات تصویربرداری، صدابرداری و نورپردازی این موسسه برای تولید فیلم بعدی خود بهره مند شوند.

تخفیف استفاده از این تجهیزات برای برگزیدگان جشنواره به میزان ۵۰% و ۱۰۰% خواهد بود.

حمایت از تولید فیلم بعدی برگزیدگان جشنواره:

بر اساس برنامه ریزی انجام شده و طبق مذاکرات صورت گرفته، از تولید فیلم بعدی فیلمسازان برگزیده پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید حمایت خواهد شد.

مسابقه فیلمنامه (تولید فیلم تجربه گرا):

این جشنواره با تأکید بر ضرورت گسترش تولید آثار تجربه گرا و خلاق و نیز حمایت از تولید آثار برگزیدگان جشنواره، با برگزاری مسابقه فیلمنامه آثار کوتاه تجربه گرا، به بهترین فیلمنامه با رویکردی خلاق، تجربه گرا، نوگرا، پیشرو و هنری جایزه تولید اهدا می کند.

نمایشگاه پوستر و presskit فیلمهای راه‌یافته:

به منظور تأکید بر اهمیت و نقش پوستر و presskit فیلم در پروسه پخش، در این جشنواره نمایشگاه پوستر و presskit کلیه فیلمهای راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که در مراسم اختتامیه جشنواره از بهترین پوستر و presskit فیلم تقدیر خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت آثار خود در این جشنواره تا قبل از دهم شهریور ماه سال جاری می توانند با مراجعه به سایت www.Khorshidfilmfestival.com با اطلاع از جزئیات فراخوان، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

«پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

«نسیه و نقد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

مستند «نسیه و نقد» ساخته پیام مستوفی و مرجان گلستانی در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

یکصد وهجدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲ شهریور به نمایش مستند «نسیه و نقد» ساخته پیام مستوفی و مرجان گلستانی اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم، امید روحانی، خسرو دهقان و کیوان کثیریان برگزار می شود.

این مستند به زندگی خسرو دهقان منتقد و نویسنده سینما می‌پردازد.

عوامل تولید مستند «نسیه و نقد» عبارتند از پژوهش و کارگردانی: مرجان گلستانی، پیام مستوفی، مشاور هنری: بهرام دهقانی، تصویربردار: کورش کلهر، علیرضا کیهان، صدابردار: میشا اسلامیه، تدوین: محمد نجاریان، مدیر تولید: علیرضا کیهان، تهیه کننده: علی جویا، محصول نگاه فردا.

مستند «نسیه و نقد» دوشنبه ۲ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا