تلاش اماراتی‌ها برای سرقت ابوعلی‌سینا

علی‌اکبر ولایتی در دیدار مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه اظهار کرد: پزشکی در ایران همراه با حکمت بود یعنی پزشکی با علوم دینی و انسانی، همراه، توام و ممزوج بود و اصلاً پزشکی بدون حکمت معنا نداشت. رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و مشاور رهبر …

علی‌اکبر ولایتی در دیدار مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه اظهار کرد: پزشکی در ایران همراه با حکمت بود یعنی پزشکی با علوم دینی و انسانی، همراه، توام و ممزوج بود و اصلاً پزشکی بدون حکمت معنا نداشت.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل اضافه کرد: در ایام گذشته، هر کسی که پزشک بود، دستی هم در فلسفه، عرفان و علوم دینی داشت.

ولایتی بزرگانی مانند آیت‌الله آملی لاریجانی باید کمک کنند تا بتوانیم حکمت را به جامعه پزشکی کشورمان بازگردانیم.

وی ادامه داد: ما باید هویت بزرگان علم و دانشمندان پیشین خود را حفط و از این هویت دفاع کنیم. اگر ما در حفظ نام و هویت دانشمندان و بزرگان خود دقت و در مجامع بین‌المللی از آن دفاع نکنیم، هر روز یک صاحبی پیدا می‌کنند. به عنوان مثال اخیراً امارات متحده عربی راجع به شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا مدعی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا