عامل بروز بیماری‌های تنفسی در جنوب کشور

دکتر معصومه ابتکار، افزود: در حقیقت یک واحد فرآوری نفتی در خوزستان عامل ایجاد آلودگی شدید هوا در چند سال اخیر در این استان بوده که همواره تعداد زیادی از مردم را به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان می‌کرد. به گفته وی، فعالیت این مجتمع نفتی که تولیدات سنگین و آلاینده‌های هیدروکربنی خطرناک تولید می‌کرد، …

دکتر معصومه ابتکار، افزود: در حقیقت یک واحد فرآوری نفتی در خوزستان عامل ایجاد آلودگی شدید هوا در چند سال اخیر در این استان بوده که همواره تعداد زیادی از مردم را به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان می‌کرد.

به گفته وی، فعالیت این مجتمع نفتی که تولیدات سنگین و آلاینده‌های هیدروکربنی خطرناک تولید می‌کرد، بر اساس درخواست سازمان محیط‌ زیست در حال حاضر کاملاً متوقف شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تصریح کرد: از سال گذشته در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در خوزستان، سنجنده‌هایی برای تشخیص هیدروکربن‌ها نصب شد که با استفاده از آنها، مشخص شد که آلاینده‌های هیدروکربنی تولیدی در این مجتمع عامل اصلی بروز بیماری‌های تنفسی در این استان است.

ابتکار اظهار داشت: در حال حاضر از نظر سازمان محیط‌ زیست اگرچه نگرانی‌هایی همچنان وجود دارد اما مشکل اصلی، هیدروکربن‌ها و فرآوری‌های سنگین این مجتمع است که تولید آنها متوقف شده و دیگر در سایر‌ بخش‌های این مجتمع، تولید این آلاینده‌ها به شدت کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: مشکلاتی که در چند سال اخیر برای مردم خوزستان از این نظر پیش می‌آمد و موجب بروز بیماری‌های تنفسی می‌شد، در سال جاری به طور کامل برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا