کدام افزایش درآمد منجر به افزایش ۵۰ درصدی مالیات شده است

فارس: از همدان محمدعلی صدیقی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه صنعت چرم در همدان، با بیان اینکه خوشبختانه تحریم‌ها ترک برداشته و ما خواسته و ناخواسته به سمت حل مشکلات چند دهه اخیر حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: با تلاش مجلس، دولت و فعالان دیپلماسی و با برگرفته از منویات مقام معظم رهبری طی …

فارس: از همدان محمدعلی صدیقی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه صنعت چرم در همدان، با بیان اینکه خوشبختانه تحریم‌ها ترک برداشته و ما خواسته و ناخواسته به سمت حل مشکلات چند دهه اخیر حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: با تلاش مجلس، دولت و فعالان دیپلماسی و با برگرفته از منویات مقام معظم رهبری طی چند ماه اخیر معضل تحریم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات صنعت چرم رفع شود، خطاب به نمایندگان حاضر در مجلس، اظهار کرد: بیایید برای همیشه هرچند در مصوبات قبل نیز وجود داشته است، دولت را از بیماری هلندی خارج کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه درآمدهای ما صرف هزینه‌های جاری دولت شده است، گفت: دولت آن چنان فربه شده است که نمی‌تواند تکان بخورد.

وی با بیان اینکه باید یارانه‌ها را به عنوان صدقه‌های جاری حذف کرد، گفت: کار مجلس در مصوبه خلاصه نمی‌شود و باید حسن انجام کار مدنظر باشد.

صدیقی با بیان اینکه یارانه پرداختی تا زمستان سال ۹۳ برابر با هزینه‌های عمرانی ۱۰ سال کشور بوده و این ظلم مضاعف بر ملتی است که تلاش می‌کنند، گفت: جامعه صنفی ما ۴ میلیون واحد صنفی دارد که عوامل و شرکت‌ها جمعیت ۲۵ میلیونی این صنف را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «من اقتصاد مقاومتی را مطرح کردم نه با تکیه بر چند نهاد و سازمان دولتی بلکه تکیه بر چند بخش خصوصی»، گفت: ایشان در جای دیگر اصناف را پیشانی بخش خصوصی معرفی می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه باید دولت از ظرفیت اصناف بهره‌مند شود، افزود: متأسفانه شعار همدلی و هم زبانی جدی گرفته نمی‌شود و مشکلات اقتصادی و مالیاتی نه تنها در استان همدان بلکه در برخی از استان‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وصول مالیاتی سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۵۰ درصد افزایش یافته است، با انتقاد به این روش گفت: کدام افزایش درآمد و بهره‌وری طی این مدت حاصل شده که مالیات افزایش داشته است.

صدیقی با اشاره به اینکه هر یک‌هزار میلیارد دلار قاچاق فرصت شغلی را از یک ایرانی می‌گیرد، افزود: در کشور ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در بخش صنعت فعال هستند اما ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر نیز در شغل‌های غیرمتعارف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا اتفاق افتاده است، افزود: این بدین معناست که ۱۰ برابر مالیاتی که دولت از اصناف وصول کرده، فرار مالیات در زمینه قاچاق کالا بوده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ما دلواپسی داریم اما نباید آیندگان و تاریخ، ما را سرزنش کنند، خاطرنشان کرد: ما نباید جلوتر از ولایت حرکت کنیم و از مجلس نیز انتظار داریم در ماه‌های پایانی به فشار مالیات و گستاخی‌ها جواب دندان‌شکنی دهد.

صدیقی با تأکید بر اینکه دولت را متعهد کنید در هرگونه تصمیمی از فیلتر تحقیق و مطالعات و دانشگاه عبور کند، افزود: چرا باید مطالعه و بهبود فضای کسب و کار از اتاق‌های بازرگانی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: مشکل قانون کار وجود دارد، چراکه این قانون با تفکر دهه ۶۰ و سوسیالیستی شکل گرفته که در آن کارفرما را به عنوان ظالم می‌شناساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا