یک شرکت امنیتی عملیات جاسوسی Potao Express را فاش کرد

به گزارش خبرنگار موبنا، روبرت لیپوفسکی و آنتوان چرپانوف دوتن از پژوهشگران بدافزارهای ESET هستند که توانستند عملیات جاسوسی گسترده ایی که در اوکراین و تعدادی کشورهای مشترک المنافع همچون روسیه ، گرجستان و بلاروس در جریان بود را کشف و خنثی کنند. این پژوهشگران یافته های اولیه خود در خصوص عملیات جاسوسی potao Express …

به گزارش خبرنگار موبنا، روبرت لیپوفسکی و آنتوان چرپانوف دوتن از پژوهشگران بدافزارهای ESET هستند که توانستند عملیات جاسوسی گسترده ایی که در اوکراین و تعدادی کشورهای مشترک المنافع همچون روسیه ، گرجستان و بلاروس در جریان بود را کشف و خنثی کنند.
این پژوهشگران یافته های اولیه خود در خصوص عملیات جاسوسی potao Express را برای اولین بار در ماه ژوئن ۲۰۱۵ و در شهر کپنهاگ ارایه کردند.
گروه هکرهای Potao در واقع یک تیم تروجان نویس معمولی هستند که با استفاده از بد افزارهای جاسوسی خود، رمزهای عبور و اطلاعات مهم را سرقت کرده و خود را برای حمله ای وسیع به مراکز مهم آماده می کنند.
Robert Lipovsky محقق ارشد امنیتی بدافزارهای ESET در اینباره می گوید : تحقیقات ما در باره Potao باعث شد تا یک نفوذ برنامه ریزی شده به یک شبکه اطلاعاتی روسی را آشکار کنیم. پس از بررسی های دقیقتر مشخص شد این سرقت ها از منابع اطلاعتی دیگر کشورها نظیر گرجستان و بلاروس نیز صورت گرفته است.
همانطور که میدانیم امروزه صاحبان اطلاعات اربابان قدرتند. پدیده هایی همچون جریان ویکی لیکس نمونه ای بارز از این ادعاست.
کارشناسان پرشیاسیس معتقدند که با رشد داده های دیجیتالی و انباشت اطلاعات در سراسر جهان، امکان تخریب یا سرقت آنها نیز به همان میزان افزایش یافته است. از این رو می بایست به صورت موازی با افزایش اطلاعات، نسبت به تولید ابزارهای حفاظت اطلاعات نیز اقدام کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا