ماسك‌های تقويتی برای موهای کم پشت

شقايق جعفري: موهاي ما بعد از دوره طولاني استفاده از انواع و اقسام مواد آرايشي و اتو و سشوارهاي روزانه ديگر شادابي و زيبايي روزهاي گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك‌تر و كم‌پشت‌تر از گذشته مي‌شوند اما اين مشكل شايع كه افراد زيادي اين روزها با آن دست و پنجه نرم …

شقايق جعفري: موهاي ما بعد از دوره طولاني استفاده از انواع و اقسام مواد آرايشي و اتو و سشوارهاي روزانه ديگر شادابي و زيبايي روزهاي گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك‌تر و كم‌پشت‌تر از گذشته مي‌شوند اما اين مشكل شايع كه افراد زيادي اين روزها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، با دست روي دست گذاشتن حل نمي‌شود. ما در اين مطلب بهترين و موثرترين راه‌هاي مراقبت از موهاي نازك را جمع‌آوري كرده‌ايم تا در عرض چند ماه موهاي شما را مثل روز اول سالم و زيبا كنيم.

يكي از مهم‌ترين دلايل نازك شدن تارهاي مو عوامل ارثي و ژنتيكي است كه به شكل اختلال در هورمون‌هاي جنسي بروز مي‌كند و به مرور باعث ريزش مو و نازك و شكنندگي آن مي‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسيت‌ها، آلودگي‌هاي آب و هوا، نوع تغذيه، نحوه آرايش و مراقبت و ميزان استفاده ما از محصولات مختلف شيميايي هم تاثير فراواني روي روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولي فقط اين عوامل نيستند كه باعث كم پشتي و نازك شدن موها مي‌شود چون گاهي وجود يك بيماري خاص هم باعث اين ريزش مي‌شود.

همه فوت‌و فن‌های مراقبت از موهای نازک و کم‌پشت
براد پیت هم مشکل نازکی مو دارد. سر فیلم تروی و به‌دلیل اینکه موهایش را چندبار رنگ کردند، حالا باید با مشکل نازکی مو کنار بیاید.

براي مثال در خانم‌ها كم‌خوني و اختلال‌هاي هورموني مثل كيست تخمدان هم دلايل كم‌پشتي و نازكي موها هستند اما براي يافتن هر كدام از اين علت بايد عادت‌هاي درست و غلط رفتار با موهاي‌مان را روي كاغذ بياوريم و بعد از مرور آنها با مراجعه به يك متخصص مشكلات پيش آمده را برطرف كنيم اما بعد از اين اقدامات بهتر است روش‌هاي پيشنهادي اين شماره سيب سبز را امتحان كنيد.

اشتباهات رايجي كه موهاي شما را نازك مي‌كند:

– محصولات بهداشتي مانند شامپوها كه پر از مواد شيميايي آسيب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهاي شما محسوب مي‌شوند. شست‌وشوي موها با شامپوهايي كه حاوي سولفات يا هر نوع الكل هستند، تاثيرات مخربي روي موهاي شما با خشك كردن ساقه آن و در نهايت نازك شدن تارهاي مو مي‌گذارد.

– نرم‌كننده‌هايي كه در تركيبات خود سيليكون دارند، حجم موهاي شما را گرفته و تارهاي آن را نازك و شكننده مي‌كنند.

– استفاده از مواد آرايشي و حالت‌دهنده‌هاي كاملا شيميايي به جاي مصرف ماسك و محصولات طبيعي و خانگي.

– استفاده از برس به جاي شانه‌هاي دانه درشت.

– برس كشيدن باعث آسيب‌رساندن به ريشه مو و كشيدگي بيش از حد موها شده و در نهايت تعداد زيادي از موهاي شما را در طول روز از بين مي‌برد.

– در حالي كه استفاده از شانه‌هاي دانه درشت و شانه كردن موها از قسمت نوك موبه سمت بالا بهترين روش شانه زدن موهاي تازك است.

– بستن يا جمع كردن موها با كش‌هاي سفت يا بافتن آنها به روش‌هايي كه باعث كشيدگي بيش از حد موها مي‌شود به راحتي آنها را كم پشت مي‌كند.

– خشك كردن موهاي خيس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام يا استخر يكي از رايج‌ترين اشتباهات ماست كه آسيبي به مراتب بيشتر از عادت‌هاي بد ما به مو وارد مي‌كند.

– استفاده زياد از حالت‌دهنده‌هاي الكتريكي مانند اتو و بابيليس كه حرارت زياد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخريب و رشد آن را متوقف مي‌كند.

– تا زماني كه زندگي روزانه شما پر از استرس و تنش‌هاي گاه و بيگاه باشد، نبايد انتظار داشتن موهايي سالم و زيبا داشته باشيد. فكر و خيال و پرداختن به فعاليت‌هاي پراسترس خسارات جبران‌ناپذيري را براي شما رقم مي‌زند. نرمش روزانه و يوگا بهترين راه رفع اين مشكل و از همه مهم‌تر سلامت موهاي شماست.

مو نازك‌ها چه بخورند؟

بيشترين تاثير سبك زندگي و نوع رژيم غذايي ما روي پوست و موها نمايان مي‌شود. در واقع شما و سلامتي شما ناشی از همان چيزي است كه نوش جان می‌کنید. پس در بين عوامل مهمي كه به نازك و كم حجم شدن موهاي شما كمك مي‌كند، تغذيه بسيار تعيين‌كننده است.

براي شروع چه کنیم؟

پروتئين: يكي از پايه‌هاي اصلي ساختمان موها پروتئين است و كمترين تغيير در اندازه آن مي‌تواند به ريزش مو منجر شود. پس براي به دست آوردن ميزان كافي پروتئين و كمك به ضخيم شدن موهاي‌تان در هفته بايد مقدار كافي ماهي، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبيا و ديگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبني مانند شير، ماست و پنير نوش‌جان كنيد.

همه فوت‌و فن‌های مراقبت از موهای نازک و کم‌پشت

امگا ۳:بدن براي رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زيادي از اسيدهاي چرب امگا۳ نياز دارد. پس براي اينكه بتوانيد اين ميزان امگا ۳ را در بدن تامين كنيد بايد مصرف ماهي سالمون و ساردين، گردو و در صورت امكان آووكادو را در برنامه غذايي خود بيشتر كنيد.

ويتامين B: بيوتين يكي از انواع ويتامين B  است كه مصرف آن به عنوان مكمل براي رشد و تقويت مو و ناخن‌ها بسيار توصيه مي‌شود. منابع غذايي خوب بيوتين سبزيجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است كه وجود اين ويتامين از سفيد شدن زود رس موها و ريزش آن جلوگيري مي‌كند.

ويتامين E: يكي از مزيت‌هاي ويتامين‌  E بهبود رشد و توسعه مويرگ‌ها و عروق خوني است. اين عملكرد سبب افزايش جريان خون به ريشه موها مي‏شود، به همين خاطر مي‌توان گفت اين ويتامين به رشد موها كمك كرده و رشد آنها را در بسياري از افراد تسريع مي‏بخشد. علاوه بر اين نشان داده شده كه مصرف مقادير بيشتر ويتامين E در رژيم غذايي مي‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهاي موها پيشگيري كند.

ماسك‌هاي تقويتي مخصوص موهاي نازك و كم حجم

ماسك تخم مرغ

دستور اول: باتوجه به اندازه موهاي‌تان يك يا دو تخم مرغ را در ظرفي بشكنيد و حسابي آن را بهم بزنيد. سپس اين محلول را در حمام روي موهاي خيس‌خورده‌تان به مدت ۳۰ دقيقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهيد (يك بار در هفته).

دستور دو: سفيده تخم مرغ را با يك قاشق غذاخوري از هر نوع روغن طبيعي (زيتون، كنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوري آب مخلوط كرده و به مدت ۱۰ دقيقه روي كف سرتان ماساژ دهيد (يك بار در هفته).

ماسك تخم مرغ

دستور اول: باتوجه به اندازه موهاي‌تان يك يا دو تخم مرغ را در ظرفي بشكنيد و حسابي آن را بهم بزنيد. سپس اين محلول را در حمام روي موهاي خيس‌خورده‌تان به مدت ۳۰ دقيقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهيد (يك بار در هفته).

دستور دو: سفيده تخم مرغ را با يك قاشق غذاخوري از هر نوع روغن طبيعي (زيتون، كنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوري آب مخلوط كرده و به مدت ۱۰ دقيقه روي كف سرتان ماساژ دهيد (يك بار در هفته).

معجزه روغن كرچك

در ظرفي متوسط مقداري مساوي از روغن كرچك و روغن نارگيل را مخلوط كنيد و روي سرتان بريزيد و خوب آن را ماساژدهيد. سپس با شانه‌اي دانه درشت موها را خوب شانه كنيد تا روغن حسابي به خورد موها برود. موها را با حوله‌اي گرم بپيچيد و بعد از يك ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهيد. از آنجايي كه اين روش يكي از بهترين و سريع‌ترين روش‌هاي ضخيم كردن موهاي نازك است، يك يا دوبار در هفته آن را امتحان كنيد.

ماسك حنا

پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداري آب يا نوشيدني چاي سبز مخلوط كرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و يك شب در يخچال نگه داريد. روز بعد يك عدد تخم مرغ و دو قاشق آبليمو به آن اضافه كرده و آن را به موهاي‌تان آغشته كنيد. حدود يك ساعت صبر كنيد تا ماسك روي موهاي شما خشك شود و سپس آن را شامپو زده و كاملا آبكشي كنيد (هفته‌اي يك بار).

کم‌پشت‌ها را پرپشت جلوه دهیم

تافت و واكس ممنوع هيچ وقت براي افزايش حجم مو‌هاي‌تان از تافت‌ و اسپري‌هاي چسبنده استفاده نكنيد. در عوض آنها را با شامپوهاي حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پايه نشاسته بشوييد. اين شامپو‌ها چربي اضافي مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ريشه بالاتر از حد معمول نگه مي‌دارند. محصولاتي سنگين و سيليكون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را كم پشت و نازك‌تر نشان مي‌دهند.

چتري‌باز شويد

براي پوشاندن حالت تُنُك جلوي مو‌ها، چتري كج بزنید. چرا كه چتري قاب صورت ‌شما را پوشانده و تصويري ظاهري از پُر بودن مو‌ها را ايجاد مي‌كند، از طرفي چتري پيشاني شما را كوتاه كرده و توجه را به چشمان شما جلب مي‌كند.

هايلايت كنيد

استفاده از رنگ‌هاي يكدست موهاي شما را كاملا كم حجم نشان مي‌دهد پس با روش هايلايت ‌و لولايت‌ سايه‌هايي را به موها اضافه و به آنها عمق بدهيد. اين روش رنگ كردن مو توهمي نوري روي موها ايجاد كرده و مو‌هاي نازك را پرپشت و زيبا جلوه مي‌دهد.

موس بزنيد و سشوار بكشيد

براي حالت دادن موهاي كم‌حجم بعد از حمام مو‌های خود را با موس حجم‌ دهيد و شانه كنيد. بعد از اينكه موها كمي خشك‌تر شد برس گرد مويي ‌برداريد و سرتان را پايين بيندازيد و با هواي گرم سشوار كه به سمت ريشه مو‌هاي‌تان گرفته‌ايد، به موهاي خود حالت‌بدهيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا