۶۰ درصد از شهرستانها سینما ندارند

رمضانعلی حیدری‌خلیلی در حاشیه برگزاری جشنواره رضوی، افزود: در حال حاضر ۳۵۰ سینما در کشور وجود دارد، درحالی‌که در سایر کشورهایی که سینماهای آنها در حد و اندازه سینماهای کشور ما است تعداد سینماها به ۴ هزار می‌رسد. وی اظهار کرد: ۵۰ تا ۶۰درصد شهرستانها سینما ندارند که افزایش تعداد سینماهای کشور نیازمند حضور بخش …

رمضانعلی حیدری‌خلیلی در حاشیه برگزاری جشنواره رضوی، افزود: در حال حاضر ۳۵۰ سینما در کشور وجود دارد، درحالی‌که در سایر کشورهایی که سینماهای آنها در حد و اندازه سینماهای کشور ما است تعداد سینماها به ۴ هزار می‌رسد.

وی اظهار کرد: ۵۰ تا ۶۰درصد شهرستانها سینما ندارند که افزایش تعداد سینماهای کشور نیازمند حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند صنعت سینمای کشور را رونق دهد بنابراین باید مسئولان استانی به‌واسطه ترغیب بخش خصوص زمینه‌های سرمایه‌گذاری بسترهای سرمایه‌گذاری صنعت سینما را در استان‌های خود فراهم کنند.

حیدری خلیلی با اشاره به برگزاری جشنواره نماهنگ رضوی، اضافه کرد: صداوسیما با حمایت از آثار جشنواره و خرید رایت آن‌ها می‌تواند به رشد و توسعه هرچه‌ بهتر این جشنواره کمک کند.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی در جهت تداوم آثار جشنواره رضوی، بیان کرد: باید اقدامات و الزامات مربوط به برگزاری جشنواره رضوی در سال آینده، از هم‌اکنون آغاز شود.

قائم‌مقام رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با ریاست استاندار و برخی از دستگاه‌های فرهنگی ازجمله ارشاد، صداوسیما و شهرداری تشکیل‌شده که در آن مسائل مربوط به سینمای استان موردبررسی قرار می‌گیرد کما اینکه در جهت رفع موانع پیشرفت سینما، احداث زیرساخت‌های لازم، جذب سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت انجمن سینمای جوان تلاش و هم‌اندیشی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا