تحلیل «ایندیپندنت» از سفر «هاموند» به ایران

روزنامه ایندیپندنت درگزارشی در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نوشت: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر خود به تهران برای بازگشایی سفارت انگلستان نخستین وزیر خارجه انگلیس است که پس از ۱۲ سال به ایران سفر کرده است. این دیدار که نشانه روابط در حال بهبود تهران و غرب است قرار است …

روزنامه ایندیپندنت درگزارشی در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نوشت: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر خود به تهران برای بازگشایی سفارت انگلستان نخستین وزیر خارجه انگلیس است که پس از ۱۲ سال به ایران سفر کرده است.

این دیدار که نشانه روابط در حال بهبود تهران و غرب است قرار است روز یکشنبه انجام شود.

سفر هاموند به ایران یک ماه پس از دستیابی ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع هسته‌ای انجام خواهد شد.

هاموند که روز یکشنبه به همراه یک هیأت از مقامات اقتصادی و تجاری انگلیس به ایران وارد خواهد شد نخستین وزیر خارجه انگلیس است که از سال ۲۰۰۳ بر روی خاک ایران پانهاده است ، او قرار است با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات بلندپایه مثل وزیر اقتصاد و صنعت و معدن و همچنین با وزیر نفت ایران دیدار کند.

با پایان تحریم های غرب علیه ایران در نتیجه توافق هسته‌ای ، سرمایه گذاران خارجی در حال ورود به بازار ایران و امضای قراردادی تجاری با ایران که دارای منابع عظیم نفت و گاز است، هستند.

بر اساس این گزارش دو کشور در سال ۲۰۱۱ با یک بحران دیپلماتیک مواجه شدند؛ هنگامی که ۵۰ نفر از معترضان از دیوارهای سفارت انگلیس بالا رفتند و به داخل ساختمان ها رفتند.

ویلیام هیگ ، وزیر خارجه پیشین انگلیس پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین بار بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را اعلام کرده بود که البته به دلایل مختلفی به تعویق افتاد.

این گزارش در ادامه می افزاید: ایران به آرامی در حال بازگشت به جامعه بین‌المللی است که نتیجه دستیابی ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع هسته‌ای است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا