رسوایی جنسی سربازان سازمان ملل

اوایل ماه اوت نیز عفو بین‌الملل گفته بود که “مدارک معتبری” به دست آورده است که نشان می‌دهد یک نیروی حافظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی به دختری ۱۲ ساله تجاوز کرده است. شواهد پزشکی نیز این سخنان را تایید کرد. به گفته عفو بین‌الملل، گزارش‌های مشابهی در یک دهه پیش و در دوران دبیرکلی …

اوایل ماه اوت نیز عفو بین‌الملل گفته بود که “مدارک معتبری” به دست آورده است که نشان می‌دهد یک نیروی حافظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی به دختری ۱۲ ساله تجاوز کرده است. شواهد پزشکی نیز این سخنان را تایید کرد.

به گفته عفو بین‌الملل، گزارش‌های مشابهی در یک دهه پیش و در دوران دبیرکلی کوفی عنان منتشر شده بود و وی نیز سیاست “تحمل صفر” را مبنای کار قرار داد. این گروه حقوق بشری تاکید کرد که بان کی‌مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل نیز انزجار خود را اعلام کرده و رئیس هیات حافظان صلح سازمان ملل در آفریقای مرکزی را اخراج کرده است.

عفو بین‌الملل در پی تحقیقات جدید خود اعلام کرد، صلحبانان سازمان ملل متحد در هائیتی مرتکب “سکس تبادلی” شده‌اند و در ازای مواد غذایی و کمک دارویی دست‌کم ۲۲۹ زن را مورد تعرض قرار داده‌اند.

براساس تحقیقات، تقریبا هیچکدام از مظنونان برای ارتکاب خشونت جنسی با پیگرد مواجه نشده‌اند و یکی از علت‌های آن مصونیت این نیروها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا