تماس موفق یک فرد عادی با ایستگاه فضایی

هفته گذشته، آدریان لین، از علاقه‌مندان رادیوهای آماتور در انگلیس، سیگنال تماسی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال و درکمال تعجب و ناباوری، پاسخ دریافت کرد. تماس آدریان به فضا ۴۵ ثانیه طول کشید. خلاصه تماس تلفنی لین با فضا منجر به توجه رسانه‌های بین‎المللی شد، اما ناسا اعلام کرد: این قبیل اتفاقات، زیاد هم …

هفته گذشته، آدریان لین، از علاقه‌مندان رادیوهای آماتور در انگلیس، سیگنال تماسی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال و درکمال تعجب و ناباوری، پاسخ دریافت کرد.

تماس آدریان به فضا ۴۵ ثانیه طول کشید.

خلاصه تماس تلفنی لین با فضا منجر به توجه رسانه‌های بین‎المللی شد، اما ناسا اعلام کرد: این قبیل اتفاقات، زیاد هم نادر و عجیب نیست و گاهی رخ می‌دهد.

علت این اتفاق آن است که در ایستگاه فضایی، رادیوهایی شبیه به رادیوهای آماتور استفاده می‌شود. رادیوهای آماتور اغلب در سراسر جهان استفاده می‌شود و هرکسی می‌تواند با آن تماس بگیرد.

رادیو هام (HAM)، مجموعه‌ای از فرکانس‌های رادیویی است که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای علاقه‌مندان آماتور اختصاص داده است. برای دریافت امواج بر روی رادیو و تلویزیون نیاز به دانش فناوری رادیویی و دریافت جواز است.

بیشترین شانس برای تماس با ایستگاه فضایی زمانی است که مستقیم بالای سر شما باشد. نرم افزار Public domain برای پیگیری ایستگاه فضایی مناسب است.

البته لازم به ذکر است که افراد در فضا مشغله زیادی دارند و به هر تماسی پاسخ نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا