پرداخت هزینه‌ های تمتع به صورت اقساط

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتدار سیاسی و اقتصادی جزو ضروریات یک کشور است اما مهمتر از همه اینها اقتدار معنوی است و دستیابی به این اقتدار از طریق حج …

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتدار سیاسی و اقتصادی جزو ضروریات یک کشور است اما مهمتر از همه اینها اقتدار معنوی است و دستیابی به این اقتدار از طریق حج محقق می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: راه دستیابی به اقتدار معنوی استفاده از ظرفیت‌های حج است و برنامه‌های سازمان حج با نقشه راه مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

اوحدی بیان کرد: در کارگروه‌های سازمان حج و زیارت مشخص شد که هر فعالیتی برای رفاه زائر انجام می‌شود برای دستیابی به اقتدار معنوی است. امروز توانسته‌ایم به نحو مناسبی در جهت احقاق حقوق زائران قدم برداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: امسال از هر ۱۰۰ اتاق اسکان، درصد پائینی اتاق‌های ۵ نفره است و سعی شده تمامی شرایط فراهم شود، ۲۵ درصد افزایش خدمات داشته‌ایم و به صورت طبیعی باید قیمت افزایش یابد اما با مدیریت قیمت تمام شده نه تنها افزایش قیمت نداشتیم بلکه ۵ درصد قیمت کاهش یافت و برای نخستین بار در طول تاریخ حج، هزینه‌های حج تمتع به صورت اقساط دریافت می‌شود.

اوحدی بیان کرد: ۵۳ درصد زائران ما را بانوان تشکیل می‌دهند اما تعداد پزشکان مرد ما بیشتر بود و گاهی اوقات بانوان زائر برای مراجعه به پزشک مجبور بودند به آقایان مراجعه کنند، سال گذشته و امسال، سال‌هایی است که پیاده سازی طرح انطباق در حوزه خدمات پزشکی حج محقق می‌شود.

وی گفت: امسال ۲۰ درصد پزشکان متخصص زن برنامه ریزی برای اعزام آنها انجام شد و تعداد ۷۰ پزشک متخصص زن امسال اعزام می‌شوند و خدمات پزشکی بانوان، توسط پزشکان زن ارائه می‌شود و باید در این زمینه از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تقاضای زائران برای اعزام به صورت مدینه اول تاکید کرد: ۳ ایستگاه پروازی توفیق داشتند مدینه قبل یا بعد را اختیار کنند و امسال ۶۲ درصد زائران از ۲۲ استان اختیار دارند مدینه قبل یا بعد را انتخاب کنند و این سبب صرفه جویی زیادی می‌شود و بیش از ۷۰ میلیارد تومان تنها از این طریق صرفه جویی می‌شود.

اوحدی بیان کرد: سال‌های گذشته زائران برای ارتباط با خانواده خود، سیمکارت عربستان به قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری می‌کردند و امسال به شکر خدا با هماهنگی انجام شده، ایرانسل و رایتل سیمکارت‌هایی را در اختیار مدیران کاروان به اسم زائران سراسر کشور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه زائران از امروز می‌توانند به مدیر راهنمای کاروان مراجعه و سیمکارت رایگان دریافت کنند بیان کرد: این دو اپراتور، دو هزار تومان شارژ رایگان دارند و قیمت هر دقیقه مکالمه یک پنجم سیمکارت عربستان است و از خروج ارز کشور جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا