چرا هنوز پروازهای داخلی تاخير دارند؟

انگار داستان تاخيرهاي پروازي تمامي ندارد و هر روز از هر گوشه از فرودگاه صداي اعتراض مسافران از تاخيرهاي چند ساعته به گوش مي‌رسد.گفته مي‌شود در اين ميان مدت زمان تاخير پروازهاي داخلي بيش از پروازهاي خارجي است.گرچه عباس آخوندي بارها نسبت به کاهش ساعات تاخيرهاي پروازي اشاره کرده و مسئولان سازمان هواپيمايي نيز همواره …

انگار داستان تاخيرهاي پروازي تمامي ندارد و هر روز از هر گوشه از فرودگاه صداي اعتراض مسافران از تاخيرهاي چند ساعته به گوش مي‌رسد.گفته مي‌شود در اين ميان مدت زمان تاخير پروازهاي داخلي بيش از پروازهاي خارجي است.گرچه عباس آخوندي بارها نسبت به کاهش ساعات تاخيرهاي پروازي اشاره کرده و مسئولان سازمان هواپيمايي نيز همواره از تلاش براي کاهش مدت زمان تاخير پروازها خبرداده‌اند ،‌اما به نظر مي‌رسد همچنان تاخيرهاي پروازي به قوت خود باقي است.

البته حدود يک‌ماه گذشته رئيس سابق سازمان هوايي کشور در گفت‌وگو با اقتصادنيوز از کاهش مدت زمان تاخيرها خبر و حتي نويد اين را داده بود که ايران نيز در هم رديف با ساير کشورهاي پيشرفته در کاهش تاخيرها قرار مي گيرد. حال با روي کار آمدن رئيس جديد سازمان هواپيمايي، نه‌تنها گلايه‌هاي وي از وضعيت اعتبارات اين بخش زياد است، بلکه او از وضعيت تاخيرهاي پروازي نيز گله دارد. به گفته عابدزاده ، ديگر نمي‌توان مسافر را در ترمينال‌هاي هوايي معطل کرد و نمي‌توان يک باره به مسافر اعلام کرد که هواپيما تاخير دارد و برخي از شرکت‌ها ۸۰ درصد تاخير پرواز داشته‌اند و بايد نگاه جديدي بر صنعت هوايي حاکم شود.

معاون وزير راه و رئيس سازمان هوايي کشور گفته است که نارضايتي مسافران به کار پليس و سپاه هم کشيده مي‌شود و بايد درباره آن تصميم‌گيري شود ، اين مساله امنيت خطوط هوايي را به خطر مي‌اندازد و نارضايتي مردم يعني ناامني را ايجاد مي‌کند.او که به توسعه صنعت هوايي در دنيا اشاره کرده ، گفته است که آخرين پيشرفت‌هاي مهندسي در اين صنعت اول در بخش فضايي و بعد در بخش هوانوردي استفاده مي‌شود و همه مردم دنيا با اين تکنولوژي‌ها آشنا هستند و از اين رو مردم ما نيز انتظار دارند که از اين تکنولوژي استفاده کنند.

عابدزاده که حدود يک هفته است بر روي صندلي رياست سازمان هواپيمايي کشور نشسته، بر اين باور است که وقتي پروازي ساعت‎ها تاخير دارد موجب نارضايتي مردم مي‌شود. رئيس سابق سازمان هواپيمايي در تير ماه امسال از کاهش ساعت تاخيرها خبر داد و اعلام کرد در حال حاضر ايران در رده نسبتا مناسبي قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا