تکرار رکورد «کازانف» هم در چین ارزشمند است/ به دنبال رکورد زیر ۱۰ ثانیه هستم

حسن تفتیان روز جمعه به خبرنگار ایرنا درپکن گفت: رکوردی که توانستم با ثبت آن در مسابقات کازانف قزاقستان به مسابقات جهانی چین بیایم، ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه است. این رکورد همچنین باعث شد ورودی بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶ را هم کسب کنم. او ادامه داد: همه دوندگان در رقابتهای معتبر بین المللی …

حسن تفتیان روز جمعه به خبرنگار ایرنا درپکن گفت: رکوردی که توانستم با ثبت آن در مسابقات کازانف قزاقستان به مسابقات جهانی چین بیایم، ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه است. این رکورد همچنین باعث شد ورودی بازیهای المپیک ریو ۲۰۱۶ را هم کسب کنم.
او ادامه داد: همه دوندگان در رقابتهای معتبر بین المللی تلاش دارند که رکوردهای قبلی خود را بهبود بخشند ، اما من با توجه به مصدومیتی که داشتم شاید نتوانم چنین کاری را انجام دهم. به همین خاطر تکرار رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه برای من مطلوب خواهد بود.
ملی پوش سرعتی تیم ایران درعین حال به تلاش خود برای ارتقای این رکورد در پانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در پکن اشاره کرد و گفت: بدون شک هدف اول من انجام این کار است که امیدوارم بتوانم آن را عملی سازم.
وی اضافه کرد:همه سعی و تلاش من کسب بهترین عملکرد در این رقابت ها است چرا که نمی خواهم صرفا به عنوان یک شرکت کننده در این مسابقات حضور داشته باشم. همه تلاشم را برای ارتقای دوی ۱۰۰ متر ایران در این دوره بکار می گیرم.
تفتیان درخصوص مسابقات جهانی چین نیز اظهار داشت: با اینکه در این رقابتها کار بسیار سختی مقابل حریفان خود از آمریکا و جامائیکا پیش رو دارم اما اطمینان دارم از مرحله مقدماتی صعود خواهم کرد، هر چند رسیدن به فینال سخت است و بعید می دانم در این مرحله حضور داشته باشم.
حسن تفتیان که در مسابقات د و و مید ا نی جام کازانف قزاقستان، با زمان ۱۰ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه ضمن شکستن رکورد ایران در ماده ۱۰۰ متر، ورودی مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو و مسابقات جهانی پکن را کسب کرده بود در جایگاه پنجاه و هشتم جهان قرار گرفت که این مقام برای ورزش دوومیدانی کشورمان با توجه به شرایطی که طی سالهای گذشته داشته، عنوان ارزشمندی است.
مسابقات جام کازانف قزاقستان اوایل مرداد ماه سالجاری برگزار شد.
او همچنین در این رقابتها صاحب گردن آویز طلا شد که این مدال در ارتقای این ورزش در رنکینگ بین المللی تاثیر بسزایی داشت.
تفتیان همچنین مدال مدال طلای رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در شهر «پاتوم تانی» تایلند را با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه در ماده ۱۰۰ متر در اختیار دارد.
تفتیان فردا (شنبه) در اولین روز از پانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در چین همراه با رضا قاسمی، دیگر ملی پوش دوی ۱۰۰ متر کشورمان، در مرحله مقدماتی و گروهی به مصاف حریفان خود می رود.
این مسابقات از فردا به مدت یک هفته در ورزشگاه آشیانه شهر پکن آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا