اشتغال و ایجاد فرصت های برابر کسب و کار برای دختران و پسران خواست جامعه است

شهیندخت مولاوری در این گردهمایی که به همت موسسه مطالعات و تحقیقات زنان در تهران برپا شده بود، افزود: بسیاری از مسایل جوانان مشترک است و ما با پدیده جوانی جمعیت مواجه هستیم. وی افزود: از پدیده جوانی جمعیت کشور می توانیم از نگاه تهدید بنگریم و به عنوان یک بار جمعیتی ارزیابی کنیم و …

شهیندخت مولاوری در این گردهمایی که به همت موسسه مطالعات و تحقیقات زنان در تهران برپا شده بود، افزود: بسیاری از مسایل جوانان مشترک است و ما با پدیده جوانی جمعیت مواجه هستیم.
وی افزود: از پدیده جوانی جمعیت کشور می توانیم از نگاه تهدید بنگریم و به عنوان یک بار جمعیتی ارزیابی کنیم و می توانیم به عنوان یک فرصت تلقی و از آن به نفع کشور بهره ببریم.
معاون امورزنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به نسبت جنسیتی دانشجویان کشور که به نفع دختران تغییر یافته است، افزود: این درحالیست که در حوزه های اشتغال و یا تدریس در دانشگاه های کشور سهم دختران و زنان با ترکیب جنسیتی دانشجویان همخوانی نداشته و تفاوت معناداری مشهود است.
وی اشتغال و ایجاد فرصت های برابر کسب و کار برای دختران و پسران را خواست همه جامعه عنوان کرد و افزود: بشدت نیازمند توسعه و ایجاد توازن در فضای کسب و کار هستیم.
مولاوردی با اشاره به باز بودن درهای معاونت امورزنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به روی علاقه مندان ارایه طرح های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حوزه زنان گفت: باید با توجه به واقعیات جامعه برنامه ریزی کنیم و توجه به اقتصاد خانواده باید در اولویت برنامه هایمان قرار گیرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : نمی توانیم بدون توجه به واقعیات موجود در فضای جامعه و در پشت درهای بسته برای اداره جامعه تصمیم گرفت.
وی به تدوین سند برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: همه گروه ها باید در تنظیم این سند مشارکت داشته باشند و بدانند که برخلاف برنامه های قبلی که بیشتر روی مسایل فرهنگی تمرکز داشت در این برنامه باید روی مسایل اقتصادی تمرکز شود و تدوین و اجرای موثر برنامه های توسعه ای نیازمند شناسایی و جلب مشارکت آحاد جامعه و بویژه جوانان است.
مولاوردی خاطرنشان کرد که معاونت امور زنان و خانواده تلاش دارد با شناسایی دقیق مسایل این حوزه در زمینه هایی مانند بازار کار، بالارفتن سن ازدواج، بیکاری، بحران هویت و سایر مباحث و الگوهای جدید که در حال مطرح شدن است، برنامه ریزی کند.
وی با اشاره به افزایش درامدهای نفتی کشور در دولت گذشته گفت: متاسفانه با بالا رفتن قیمت نفت و افزایش درآمدهای دولت هیچ تغییری در شرایط اقتصادی زنان ایجاد نشد و این جای پرسش دارد.
مولاوری درباره اقدامات دولت جدید هم گفت: این دولت از خرداد ۹۲ که مسوولیت اداره کشور را پذیرفت، مجبور شد مسایل سیاست خارجی را در اولویت کاری خودش قرار دهد و به نوعی مسایل دیگر تحت الشعاع قرار گرفتند.
وی افزود: البته این بدان معنا نیست که دولت توجه لازم را نداشته چرا که مثلا در حوزه بیمه زنان خانه دار و افزایش مرخصی زایمان و تامین بودجه آن با وجود همه تنگناهای اقتصادی موجود، گام های بلندی برداشت.
مولاوردی اظهار امیدواری کرد در دوران پسا توافق و پساتحریم زمینه اقدامات اساسی در این حوزه ها باشیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین با اشاره به ایجاد سامانه پیامکی ۱۰۱ به زنان و دختران توصیه کرد، از این طریق مسایل و مشکلات گوناگونشان را با این معاونت درمیان بگذارند.
پیش از سخنان شهیندخت مولاوری چهار تن از دختران در قالب یک پنل تخصصی به بازتعریف گروه های مختلف دختران در حوزه جامعه شناسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی پرداختند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان این مراسم که به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شده بود، از دخترانی که در کنکور کارشناسی امسال رتبه های برتر را کسب کردند، با اهدا لوح تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا