جزییات برنامه ایران برای بازگشت به بازار پتروشیمی اروپا

مهدی شریفی نیک نفس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تشریح برنامه ایران برای بازپس گیری سهم سابق در بازار محصولات پتروشیمی اروپا، اظهار داشت: ما تلاش می کنیم سهمیه های تخصیصی گرفته و به صورت ترجیحی وارد بازار اروپا شویم. مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه در طی سالهای تحریم، ما …

مهدی شریفی نیک نفس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تشریح برنامه ایران برای بازپس گیری سهم سابق در بازار محصولات پتروشیمی اروپا، اظهار داشت: ما تلاش می کنیم سهمیه های تخصیصی گرفته و به صورت ترجیحی وارد بازار اروپا شویم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه در طی سالهای تحریم، ما از بازار محصولات پتروشیمی اروپا غایب بودیم، اضافه کرد: با رفع تحریم ها درهای بازار اروپا برای ما باز شده و محموله های پتروشیمی ایران روانه این بازار خواهد شد.
شریفی خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشت که در طول سال های تحریم، شرکت های بزرگی توانستند جای ایران را در بازار اروپا در اختیار بگیرند، بنابراین، باز پس گیری سهم خود در این بازار، سخت خواهد بود.
وی با بیان آنکه در گذشته حدود ۳۰ درصد محصولات پتروشیمی به اروپا صادر می شد، گفت: میزان فعلی صادرات محصولات پتروشیمی به منطقه اروپا بسیار ناچیز (حدود ۰.۱ درصد از کل صادرات) است،
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی اضافه کرد: البته ما در طول این سال ها، ساختار شرکت های خود در اروپا را حفظ کرده ایم و هم اکنون در صدد بازنگری و احیای آنها هستیم.
شریفی با بیان اینکه در حال حاضر، تعدادی متقاضی از اروپا داریم، افزود: تلاش ما این است که با رفع تحریم ها سهم سابق خود در بازار اروپا را در کوتاه مدت بازپس گرفته و همانند گذشته ۳۰ درصد محصولات خود را به این بازار صادر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا