پاپ دیدار با با شورشیان کلمبیا را رد کرد

سخنگوی واتیکان گفت که پاپ ‘فرانسیس’ در جریان دیدارش از کوبا در ماه سپتامبر با نمایندگان شبه نظامیان انقلابی کلمبیا موسوم به ‘فارک’ دیدار نخواهد کرد. ‘چیرو بندتینی’ امروز (چهارشنبه ) افزود: در برنامه کاری پاپ ، هیچ گونه دیداری با نمایندگان فارک برنامه ریزی نشده است. ‘آنتونیو لوزادا’ یکی از اعضای مذاکره کننده فارک …

سخنگوی واتیکان گفت که پاپ ‘فرانسیس’ در جریان دیدارش از کوبا در ماه سپتامبر با نمایندگان شبه نظامیان انقلابی کلمبیا موسوم به ‘فارک’ دیدار نخواهد کرد.

‘چیرو بندتینی’ امروز (چهارشنبه ) افزود: در برنامه کاری پاپ ، هیچ گونه دیداری با نمایندگان فارک برنامه ریزی نشده است.

‘آنتونیو لوزادا’ یکی از اعضای مذاکره کننده فارک در گفت و گوهای صلح روز سه شنبه پیشنهاد دیدار پاپ با نمایندگان فارک را داده بود و این مساله را با ‘لوییس آگوستو کاسترو’ رییس کنفرانس اسقفی کلمبیا مورد بررسی قرار داد.

لوزادا تصریح کرده بود :ما می خواهیم امکان یک دیدار را مورد بررسی قرار دهیم اما این امر بستگی به واتیکان و دولت کوبا دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در حال مطالعه هستند که یک نماینده از سوی پاپ فرانسیس در گفت و گوها حضور داشته باشد اما این چیزی است که باید دو هیات دولت و فارک به طور مشترک آن را تقاضا کنن .

برای مذاکره کننده فارک ، مهم است که روند صلح از پشتیبانی کلیسای کاتولیک برخوردار باشد و کلیسا ، همه تجربه خود برای رسیدن به توافق نهایی را به آنها ارائه دهد.

پاپ فرانسیس در بین روز های ۱۹ تا ۲۲ سپتامبر (۲۸ تا ۳۱ شهریور ) از کوبا دیدار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا