اعزام ۲۲ هزار زائر حج از فرودگاه امام

سرهنگ حسن مهری در گفت‌وگویی با اشاره به عملیات بزرگ پیش روی پلیس فرودگاه‌های کشور در زمان اعزام زائران حج تمتع امسال، در تشریح جزئیاتی از این عملیات اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران حج تمتع امسال، از اول شهریور به کشور عربستان اعزام می‌شوند و اعزام زائران حج تمتع امسال، از ۱۹ ایستگاه …

سرهنگ حسن مهری در گفت‌وگویی با اشاره به عملیات بزرگ پیش روی پلیس فرودگاه‌های کشور در زمان اعزام زائران حج تمتع امسال، در تشریح جزئیاتی از این عملیات اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران حج تمتع امسال، از اول شهریور به کشور عربستان اعزام می‌شوند و اعزام زائران حج تمتع امسال، از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در عملیات حج امسال، بیشترین اعزام از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی(ره)، انجام می‌گیرد و در طول عملیات پیش‌رو، ۲۲ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور عربستان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار فرودگاه مهرآباد تهران پذیرای زائران حج تمتع نیست و تمامی زائران تهران از فرودگاه امام خمینی(ره) به حج اعزام می‌شوند.

مهری با هشدار به زائران حج تمتع، نسبت به عدم همراه داشتن قرص‌های حاوی کدئین و هرگونه مواد مخدر گفت: با توجه به قوانین سختگیرانه کشور عربستان در خصوص حمل مواد مخدر در این کشور، به زائران توصیه می‌کنیم از حمل و همراه داشتن هرگونه مواد مخدر و حتی قرصهای کدئین‌دار نیز در سفر به عربستان اجتناب کنند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: در حال حاضر با توجه به تجربه ماموران پلیس در فرودگاه‌های کشور، حتی مقادیر کمتر از یک گرم مواد مخدر نیز کشف می‌شود و ماموران مجرب پلیس، در برابر بیش از ۱۰۰ شگرد قاچاقچیان در جاسازی مواد مخدر، آموزش دیده‌اند، لذا ما با آمادگی کامل، اجازه نخواهیم داد حتی کمتر از یک گرم مواد مخدر از کشور خارج شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران حج تمتع، سالها برای اعزام به این سفر معنوی در نوبت بوده‌اند، مقرر شد در صورت تحویل مواد مخدر به پلیس فرودگاه از سوی زائران پیش از خروج از کشور، ما هیچ ممانعتی از ادامه سفرشان نداشته و پس از بازگشت از این سفر و با هماهنگی دستگاه قضایی به پرونده‌شان رسیدگی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا