طرح آمریکا برای مقابله با نیروی‌ دریایی ایران

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «زاخاری کک» سردبیر این نشریه نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا با برنامه‌ای کم هزینه و جدید قصد مواجهه با ناوگان قایق‌های تندروی ایران را دارد. به‌نوشته این نشریه، ایران به عنوان بخشی از دکترین دریایی نامتقارنش مجموعه‌ شناورهای تندروی تهاجمی (FIAC) و قایق‌های تندروی مجهز …

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «زاخاری کک» سردبیر این نشریه نوشت: به نظر می‌رسد نیروی دریایی آمریکا با برنامه‌ای کم هزینه و جدید قصد مواجهه با ناوگان قایق‌های تندروی ایران را دارد.

به‌نوشته این نشریه، ایران به عنوان بخشی از دکترین دریایی نامتقارنش مجموعه‌ شناورهای تندروی تهاجمی (FIAC) و قایق‌های تندروی مجهز به موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی را دارد.

راهبرد ایران غلبه بر عملیات کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس با استفاده از شیوه حمله انبوه است. بر این اساس، آمریکا تلاش زیادی کرد تا راهبرد موثری را برای مقابله با تدبیر هجوم انبوه ایران بیابد اما بکارگیری موشک‌های «تام هاک» یا هارپوون» با توجه به قیمت چند میلیون دلاریشان پر هزینه می‌‌باشد.

در این میان نیروی دریایی آمریکا به عنوان یک راه حل احتمالی بکارگیری اسلحه‌های لیزری یا جنبشی را با بوق و کرنا اعلام کرد و در موردی قابل توجه ناو «یو اس‌اس پونس» مستقر در آب‌های خاورمیانه مجهز به این سلاح بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا